Reageer op: Tabblad Bestand en tabblad Beeld in GDP3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Tabblad Bestand en tabblad Beeld in GDP3 Reageer op: Tabblad Bestand en tabblad Beeld in GDP3

hcatencate
Bijdrager

Ik heb 72 bestandensets GD2 (ca.80.000 pers.) geconverteerd naar GD3 bestandensets. Deze bestandensets zijn te vinden in de map datagd1. Het is mij n iet duidelijk waarom er bij het programmeren van GDP3 niet gelijk een ‘doorzoek bestandensets’ is aangemaakt. Lijkt mij toch geen al te groot probleem. Nu moet er door de hele map datagd1 gescrolled worden.
Al helemaal is het mij niet duidelijk waarom een essentieel onderdeel als ‘doorzoek bestandensets’ niet meer aanwezig is.
Eén voorbeeld: na de bestandensets geconverteerd te hebben, kreeg ik een vraag van iemand over een familielid. Met het in GD2 aanwezige ‘doorzoek bestandensets’ zou ik deze persoon snel gevonden hebben. Nu moet ik in het slechtste geval 72 bestandesets GD3 één voor één openen en doorzoeken om de persoon te vinden. Voor mij dus een raadsel waarom deze optie er niet meer is.
Verder kwam ik tot de ontdekking, dat het aanmaken van een HTM uitvoer niet naar behoren verloopt. De startpagina wordt niet getoond en ook de genealogie/parenteelpagina niet. Het indexscherm wel. Als ik dan een persoon aanklik opent zich wel de persoonspagina met daarna heel even de genealogie/parenteelpagina. Kortom het werkt niet. Ik mag aannemen dat bij de conversie van de GD2 instellingen voor het aanmaken van een HTM uitvoer deze ook in GD3 gewoon zouden moeten werken. Met GD2 was er geen enkel probleem met het aanmaken van deze bestanden voor mijn website.
Met het ‘read only’ maken van GD2, is er ook geen mogelijk om daarop terug te vallen. Erg teleurstellend allemaal. Hoop daarom op een snelle upgrade.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door hcatencate.
Scroll naar top