Reageer op: Foutmelding na installeren Upgrade Gensdatapro-3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Foutmelding na installeren Upgrade Gensdatapro-3 Reageer op: Foutmelding na installeren Upgrade Gensdatapro-3

#2106
Simsgen
Bijdrager

Beste mijnheer Valkenet,
De weg naar ‘bijzondere handelingen’ is als volgt:
* Klik op de tab ‘Bestand’ -> glij op het ‘laddertje’ met de muispijl naar beneden totdat u in het 4e blokje (heeft als 1e regel ‘Backups’) de regel: ‘Bijzondere handelingen’ ziet staan. Rechts hiervan wordt nu automatisch een nieuw ‘laddertje’ geopend.
* Glij met de muispijl hierover naar beneden totdat u komt bij het 3e blokje (heeft als 1e regel ‘SQL scherm’). Hieronder staat als tweede regel: ‘Noodoplossing foute record nummers’.
* Klik met de linkermuisknop hierop.
* Laat het programma zijn werk doen! Kan een tijdje duren! Soms loopt er ook nog een tijdbalkje mee, zodat u kunt zien hoever het programma is met de procedure.
* Op het log scherm dat nu verschijnt wordt aangegeven welke bestanden zijn gecontroleerd en wat de laatste recordnummers zijn.. Dit is de uitslag van de herstelprocedure. Als het goed is is alles nu opgelost.
Wilt u er zeker van zijn dat er geen fouten meer zijn:
** Ga naar tab Opties, klik daarop en glij naar beneden naar ‘Check recordnummers’. Rechts hiervan opent nu automatisch een nieuw laddertje.
** Klik op ‘Uitgebreid.
** Laat het programma weer zijn werk doen. Het log scherm opent weer, waarin bovenaan de uitslag van de procedure ‘Noodoplossing foute record nummers’ staat en daaronder volgt de uitslag van de laatste procedure..
** Als het goed is staat daar achter elke regel dat er niets verkeerds is gevonden.

Ik hoop dat u hiermee bent geholpen.

  • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Simsgen.
  • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Simsgen.
Scroll naar top