Reageer op: Overzetten secundaire info uit ProGen naar GDP

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Overzetten secundaire info uit ProGen naar GDP Reageer op: Overzetten secundaire info uit ProGen naar GDP

Roelien
Bijdrager

Voor mij is het grote voordeel van GDP ten opzichte van PG is het werken onder Windows. PG is in de bediening helaas nog steeds een DOS-programma. Maar het werkt verder uitstekend en met aanvullende applicaties van gebruikers is er meer uit te halen, ook het plaatsen van een pasfoto. Ik werk er al meer dan 30 jaar mee.
Ook de omgang met bronnen en andere aanvullende gegevens (waaronder Wiewaswie) spreken mij bijzonder aan in GDP. Ik begrijp dat ik helaas wel een groot offer moet brengen om alle gegevens in de structuur van GDP te brengen. Ik had nog even gedroomd van een verbetering hiervoor in versie 3.0, maar helaas…
In de eerste zin van het bovenstaande antwoord wordt gerefereerd aan een eigen manier van opslaan. Dat is echter niet zo: ik heb dat volgens de aanbevelingen in de originele handleiding van PG gedaan. Het probleem lijkt ‘m vooral te zitten in het feit dat PG niet zo geavanceerd omgaat met de secundaire gegevens.

Scroll naar top