Aanschaf Gensdatapro 3.x

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Aanschaf Gensdatapro 3.x

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      Joop
      Bijdrager

Hallo,

Ik ben al langer een tevreden gebruiker van Gensdatapro (2.9.9.5.).
      Alvorens ik tot aanschaf van versie 3.0 overga heb ik wel de vraag of ik dan nog steeds een installatie kan doen op meerdere laptop én PC met de database op een NAS server ( zoals ik nu ook doe)?

vriendelijke groet,
      Joop Groen
      contact@genealogiegroen.nl
      http://www.genealogiegroen.nl

btw
      Bijdrager

Er is op dit gebied niets gewijzigd dus als dit met GDP2995 werkte zal het met GDP3.0 ook werken. Instalatie op meerdere PCs is ook geen probleem

vanBommel
      Bijdrager

Hallo,
      Ik ben eveneens een heel tevreden gebruiker van GDP 2.9.9.5.. Ik zie dat je een downloadgarantie van 1 0f 2 jaar kunt kopen maar begrijp niet goed waarom je die nodig zou hebben. Ik heb GDP ook op twee laptops en een computer staan. Wanneer ik een nieuwe laptop kocht laadde ik eerst het programma met de originele schijf die ik destijds lang geleden bij de aanschaf kreeg en vroeg daarna de sleutel aan. Als ik bovenstaand bericht lees zou ik die downloadgarantie niet nodig
      hebben. Klopt dit of zie ik het misschien verkeerd?
      Met vriendelijke groet,
      Jan van Bommel.

btw
      Bijdrager

De downloadgarantie was een misverstand: er is geen downloadgarantie. Iedereen kan zo vaak downloaden en installeren op zijn eigen PC’s als hij wil.
      Wel de mail met de downloadlink (factuurnummer) bewaren.

Matthijs
      Bijdrager

Let op (goed lezen wat btw schrijft, dwz beter lezen dan ik dat zelf deed…) het staat in de _mail_ (niet in de factuur!). Ik heb me suf gezocht in de factuur, maar het staat in de mail
      Hij staat ook bij je account gegevens (bestellingen) bij de NGV, Zie de figuur (kennelijk heb ik nog 2 downloads te gaan?):

NGV-Mijn-Account-Bestellingen-Download-GDP3

Maar de door btw genoemde mail is makkelijker: klikken op de link en downloaden.

Vraag aan btw: is het mogelijk om het versienr aan tegeven in de bestandsnaam, dus bv setupGDP3.0.0.1.exe (ipv setupGDP.exe). Of anders in de filename van de lees-mij-eerst.txt, of een extra versienr bestand in de zip. Nu ontdekte ik dat de download nieuwer was door naar de datum/tijd te kijken van files in de zip van de 1e download en te vergelijken met die van de files in de 2e zip.
      Zojuist weer een download gedaan, en we zitten nu (2-9-2020; om 20:20 uur)nog op 3.0.0.1 🙂

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Versie 3.0.0.1 was een stille update omdat er twee niet schadelijke maar wel storende foutjes in zaten. Slechts een klein aantal mensen heeft hem binnengehaald. In de blauwe bovenbalk van GDP kan iedereen zien welke versie hij/zij heeft. In geval van 3.0.0.0 even overnieuw downloaden en installeren. De conversie is wel goedgegaan dus bestanden hoeven niet nogmaals te worden geexporteerd..
      De hele NGV website is nieuw, dat is allemaal een beetje wennen.

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top