administratorrechten

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro administratorrechten

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      vanBommel
      Bijdrager

Mogelijk heb ik de oorzaak gevonden waardoor ik de nieuwe versie van GDP niet kan installeren.
      Open ik GDP via het icoon dan zie ik bij “help” : “U voert GDP niet uit als administrator”. Klik ik rechts op het GDP icoon bij eigenschappen en vervolgens op “als administrator uitvoeren” dan krijg ik het scherm: “Wilt u toestaan dat….” Na “ja” opent het programma weer en zie ik bij help dat ik volledig administrator ben. Sluit ik het programma dan wordt dit weer teniet gedaan. (Als ik het programma weer met het icoon opstart heb ik geen rechten als administrator meer). Wil ik dus de nieuwe versie downloaden dan ben ik volgens mij dan ook geen volledig administrator meer en lukt het daardoor niet de versie te installeren.. De vraag is nu: Kan ik op de een of andere manier instellen dat ik blijvend administrator ben?

btw
      Bijdrager

Ja, men kan van een specifiek programma (of het icoon) instellen “starten als administrator”
      Klik met de rechtermuisknop op het ikoon, kies eigenschappen, dan naar “compatibiliteit” en dan “starten als administrator”

Bijlagen:
      vanBommel
      Bijdrager

Ja, klopt. Maar als ik GDP opstart krijg ik iedere keer het scherm “Wilt u toestaan dat…”. Sluit ik GDP dan wordt dat volgens mij weer teniet gedaan want ik moet iedere keer dat ik GDP opstart apart toestemming geven. Ik heb dus niet blijvend administrator.rechten.

btw
      Bijdrager

Dat is een gekkigheidje van Windows: wanneer u nee zegt, start het programma gewoon niet. U verkrijgt met die vraag dus geen administratorsrechten; de vraag is gewoon om u ervan te doordringen dat u een programma als administrator start.
      Het is overigens wel uit te zetten (door het level van veiligheid te verlagen… google maar eens op “uac”) maar dat raden we niet aan.
      Het is dus even een keer meer klikken wanneer u GDP opstart.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top