Afgeschermde gegevens in GD3 verdwenen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Afgeschermde gegevens in GD3 verdwenen

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      120777
      Bijdrager

Tot mijn verrassing zijn alle afgeschermde personen in GD3 verdwenen en niet meer terug te vinden.
      Is daarvan herstel mogelijk?

Cees Hagenbeek

btw
      Bijdrager

Dat is echt niet vanzelf gebeurd. Heeft u een gedcom terug ingeladen of zoiets ? of een selectie van niet afgeschermden opgeslagen onder dezelfde naam als het bestand zelf ?
      Dat afgeschermd is alleen maar een vinkje in een kolom: dat doet echt geen personen verdwijnen. Wat heeft u precies gedaan ?
      Hebben de backups het ook ?

120777
      Bijdrager

Nee ik heb helemaal niets veranderd. Wel heb ik terug kunnen vinden dat ook vrijwel de hele database is hernummerd.
      Alles op één en dezelfde computer.
      Toen ik op 29 aug 2020 voor de eerste keer uit mijn GD2 bestand naar het GD 3 bestand ging was de oorspronkelijke nummering er nog’.
      Als ik de eerstvolgende backup teruglees waren alle afgeschermde records verdwenen en was alles hernummerd
      Als ik uit de backup van 29 een selectie maak van de afgeschermden, dan kan ik die niet samenvoegen met het huidige bestand.
      De foutboodschap is # 203.
      Wat betekent dat precies?

Cees Hagenbeek

btw
      Bijdrager

Dit gebeurt wanneer je kiest voor opslaan huidige selectie als… en toen heeft u opgeslagen onder dezelfde naam als het bestand zelf al had.
      Op geen enkele andere manier worden personen hernummerd.
      En kennelijk had u een selectie gemaakt van niet afgeschermde personen.
      Overigens kan dit pas nadat er al naar GD3 is omgezet, Dus theoretisch zou er nog een kloppende GD3 backup kunnen bestaan. Maar augustus is lang geleden.
      Ik raad dan maar aan dat GD2 bestand opnieuw op de juiste manier om te zetten in een GD3 bestand. (export als GD3, maar dat doet GDP sinds 3005 met een paar vragen automatisch).
      Maar ik zou nog even goed zoeken naar oude backups om te zien of er toch niet één is die klopt: GDP vraagt niet voor niets elke keer bij afsluiten of er een backup gemaakt moet worden.

btw
      Bijdrager

Het huidige mankerende bestand bewaart u natuurlijk ook, onder een andere naam of als backup.

120777
      Bijdrager

Dank voor alle antwoorden. Er was geen enkel GD2 bestand bij betriokken.
      Het ging hier over uitsluitend GD3 bestanden, die onder verschillende namen zijn opgeslagen.
      Daarna geheel volgens de regels van het spel samengevoegd. Zie Invoergids, pag. 106-109.
      Het echte probleem was een versieverschil van de augustus backup..
      Intussen heb ik dat opgelost door in 3014 alles te selecteren en voor te bereiden.
      Dus een hoop commotie voor niets.
      ’t Is allemaal opgelost.

Cees Hagenbeek

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top