alle relaties getrouwd?

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro alle relaties getrouwd?

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      126960
      Bijdrager

Ik heb net GDP3 en heb wat hulp nodig.
      Via import correcties, kun je aanclicken : maak alle relaties getrouwd.

Bij 2.9 stond er bij echtparen waar geen trouwdatum van bekend was : een lege regel met “tr”
      Bij GDP3, vervalt die regel , althans ik doe ws iets niet goed.
      Iets met instellingen of opslaan ?

btw
      Bijdrager

Wanneer van een relatie niets bekend is, dus geen huw datum of plaats, dan kan eignelijk niet met zekerheid worden gezegd dat er een huwelijk is. In dat geval meldt GDP in de uitvoer “relatie”. Uiteraard is er in het overgrote deel van dze gevallen wel sprake van een huwelijk,. Om dan ook “tr” in de uitvoer te krijgen kan en het vinkje “getrouwd” aanvinken in het relatiebewerkscherm. Met dat vinkje aan komt er “tr.” (of wat u zelf heeft staan in de uitvoer-talentabel)
      Met deze optie worden al die vinkjes in één keer aangezet bij alle relaties… mocht dit nog niet zo zijn.
      Er is ook een instelling in GDP die standaard bij elke nieuwe relatie dat vinkje aanzet.

btw
      Bijdrager

Maar er staat dus altijd “tr” of “relatie”. Wanneer dit niet zo is, doe eens een prntscreen

126960
      Bijdrager

http://home.kpn.nl/vos00546/hylkema/hylkema.htm

Boven in de stamboom : IIa en IIIa

btw
      Bijdrager

zou het kunnen dat u in instellingen-uitvoertaal achter “relatie” niets heeft staan ? of achter “tr.” ?
      Geef daar eens een printscreen van ?

pdvanloo
      Bijdrager

Goedemiddag,
      Ik gebruik voor het eerst dit helpcentrum. Met een vraag over relatie in GDP2.9.9.5.
      Ik kom er met het programma niet uit hoe ik nieuwe relatievormen goed kan weergeven.
      Bijv. geregistreerd partnerschap, lat-relatie. Je kunt wel twee letters daarvoor toevoegen (RE), maar dat zijn er te weinig om duidelijkheid te scheppen.
      Een probleem is er ook bij een stel dat samenwoont, maar waarvan ik geen datum of plaats heb. Kan daarbij niet de mogelijkheid gecreëerd worden om een vinkje te zetten, net zoals bij getrouwd. Als ik in dit voorbeeld het vinkje bij getrouwd weghaal, komt er in het overzicht ‘relatie’ en niet ‘samenwonend’.

Bij een relatie van twee vrouwen zie ik dat wel terug in het programma (2x roze), maar niet in de uitdraai. Is het ook de bedoeling dat dat in een print niet expliciet duidelijk wordt?

Tenslotte heb ik een probleem met het weergeven van kinderen van samenwonende partners, die later uit elkaar zijn gegaan (‘ontbonden’). Dan lukt het niet om het vinkje van getrouwd weg te halen. Als ik het weghaal, en ik geef akkoord, dan komt het vinkje terug. Omdat er iets is ingevuld bij ‘ontbonden’. Je kunt dus blijkbaar alleen een huwelijk ontbinden.

Vast bedankt, voor de hulp.
      P.D. van Loo, p.d.van.loo@hccnet.nl

btw
      Bijdrager

Men kan van samenwonen aangeven van wanneer tot wanneer dat is.
      Ook kan men aan de relatie een algemene activiteit met als beschrijving “gingen uit elkaar” geven (met datum indien bekend).
      Maar men kan wel proberen hele biografieën te tabelleren, maar een keer moet er gewoon een goed leesbare biografie in de algemene opmerking van een persoon worden geplaatst. Dat komt het best in de uitvoer. Die invulvelden zijn natuurlijk vooral voor het vastleggen van aangetroffen gegevens in bronnen.

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top