Bij wie kan ik terecht?

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Bij wie kan ik terecht?

• Dit onderwerp bevat 13 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 maanden geleden door btw.
Weergave van 11 geneste reacties
  • Auteur
      BertPeerboom
      Bijdrager

Als gebruiker van GensDataPro vanaf versie 2.6 probeer ik over te stappen op versie 3
      Doordat ik over gegaan ben naar een nieuwe computer en geen geldige registratiecode meer heb lukt het installeren van versie 2.9.5 alleen als demo en kan ik versie 3 niet goed installeren.
      Graag hulp
      alvast bedankt
      Bert Peerboom

Tobias Bos
      Bijdrager

Je hebt je CD-nummer nodig. Als je GDP 2.9 op je computer hebt staan, kun je dit achterhalen via Help- Systeemanalyse – Systeemanalyse naar klembord.
      Het CD-nummer staat in de tekstuitvoer.

BertPeerboom
      Bijdrager

CD Nummer heb ik maar ik krijg nu de volgende melding bij de installatie van GDP 3.0.0.8
      “Deze locatie is geen GensDataPro locatie” terwijl mijn GDP 2.9.5 er wel staat.
      Ik probeer nu mijn oude versie GDP 2.8 te installeren maar ook dat lukt niet.

Simsgen
      Bijdrager

U kunt de nieuwste versie via de Webshop van het NGV kopen, (eerst een account aanmaken, als u dat nog niet heeft). Na betaling krijgt u een mail waarin een download link staat, die u goed moet bewaren. Met de link kunt u de versie 3.003 downloaden.
      Lees ook even de berichten die de Administrator heeft geschreven onder de gele balken aan het begin van dit forum.
      Versie 3.003 kunt u over de 2.9 versie heen zetten.
      Hopelijk kunt u hiermee vooruit.

BertPeerboom
      Bijdrager

Beste Simsgen,
      de nieuwste versie heb ik gekocht en betaald in de mail heb ik een link naar naar de download aangeklikt en dan krijg ik versie 3.0.0.8,
      Deze heb ik gedownload. Na de start van setupgdp.exe krijg ik een schermpje met installeer update, als ik daar op klik krijg ik de melding “en krijg dan de melding “Deze locatie is geen GensDataPro locatie” terwijl mijn oude gdp versie in c\gensdatapro staat.
      Volgens mij heb ik alles goed gedaan: gekocht, betaald oude versie staat op de juiste plaats. maar toch werkt het niet helaas en kan ik niet vooruit

Simsgen
        Bijdrager

Sorry Bert Peerboom, ik dacht u een beetje op weg te kunnen helpen. De oplossing die ik gaf, kwam uit eigen ervaring (alleen gebruiker, geen verenigingslid), want ik heb versie 3.003 via de factuur link kunnen downloaden.

Het wordt tijd dat iemand van de vereniging >>> professioneel <<< reageert op het forum en ook een >>> goede oplossing <<< geeft voor dit algemene probleem dat door vele gebruikers naar voren is gebracht!

yolanda
      Bijdrager

Hallo,

Ik wil niet reageren op dit onderwerp maar zelf een vraag stellen.
      Blijkbaar ben ik te dom om op dit forum te vinden hoe die in zijn werk gaat.
      ik vind in ieder geen knop met bv. Stel je vraag.
      Op dit moment wordt ik steeds gefrustreerder.
      Net zoals Dhr. Peerboom kan ik niet vooruit.

Zie hieronder mijn vraag: :

Goedemiddag ,

Vanmiddag na veel heen en weer de upgrade Gens datapro 3 besteld.
      De link netjes ontvangen en gedownload.

De update uitgevoerd na het lezen van Lees mij eerst.

Volgende melding verschijnt:
      Deze locatie is geen Gens Data Pro 3 locatie.
      Deze update werkt alleen in een Gens Data pro 3 installatie.

Nu is het zo dat ik altijd alle updates heb geinstalleerd. Echter als ik GDP open dan staat er toch dat ik Gens Data Pro 2.8 zou hebben.
      Uit 2014 heb ik nog een mail dat ik 2.9.8.9. zou hebben. Dus dacht ik dan hoef ik alleen maar de upgrade te kopen.
      Bij Gensdatapro.nl heb ik gezocht naar oplossingen, maar kan helaas geen toepasselijke vinden.

Ik hoop dat mijn verhaal niet al te warrig is.

Wat nu te doen? Ik heb 20 euro betaald voor de upgrade, maar kan hem nu niet gebruiken.
      Moet ik nu een heel nieuw programma bestellen a 60 euro ? krijg ik dan nog die 20 euro terug?
      Stel ik moet volgens u toch het volledig nieuwe programma kiezen, overschrijft dat dan het oude?
      Als het niet anders kan, dan doe ik dat maar, want ik wil graag zo snel mogelijk weer aan de slag.
      Graag uw advies, hulp, mening.
      Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.

BertPeerboom
      Bijdrager

Beste Simsgen
      Dankjewel voor je hulp en excuus dat ik je voor een helpdeskmedewerker aan zag.
      Het frustreert wel stevig als je geen echte of professionele hulp krijgt bij vragen over een gekocht product..
      Het voelt op zijn mist arrogant van GensDataPro. (of moet ik Pro misschien wel weglaten?
      Ik hoop dat er snel iemand contact met mij op neemt van deze “help”desk.

BertPeerboom
      Bijdrager

Beste Yolanda,
      Jammer dat je deze vraag van mij gebruikt om je eigen vraag te stellen.
      Ik begrijp je frustratie, die heb ik ook zoals je kunt lezen maar door zaken door elkaar te bespreken krijgen we beide vermoedelijk niet de hulp die we zoeken.
      Hopelijk neemt een professionele helpdeskmedewerker met jou en mij contact op om onze vragen beantwoord te krijgen en waar voor ons geld.
      Groeten,
      Bert

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door BertPeerboom.
      Tobias Bos
      Bijdrager

Hoe groot is het setupbestand? Als ik de vragen lees, lijkt het alsof jullie een update hebben gekregen. Yolande schrijft dat de melding is: Dit is geen GDP 3 locatie.
      Maar je moet eerst GDP 3 installeren. Een setup is ongeveer 400.000kB, een update 6.000kB.
      Als het inderdaad om een update naar 3.008 gaat, is het een fout van de webshop. De webshop moet een installatiebestand sturen. Overigens geeft 3.008 veel problemen met schermen. Ik zou die update nog niet installeren.

BertPeerboom
      Bijdrager

Dankjewel Tobias,
      eindelijk een antwoord waar iets mee kan (excuus voor de frustratie)
      We hebben beide Yolanda en ik voor de update betaald weet jij ook hoe wij bij de webshop kunnen aankloppen voor het juiste installatiebestand.
      Alvast bedankt
      Bert

Tobias Bos
      Bijdrager

Je kunt mailen naar info@ngv.nl. Hopelijk komt er dan snel een oplossing. …

BertPeerboom
        Bijdrager

Tobias, Dankjewel, een mailtje naar dit mailadres heeft er voor gezorgd dat ik van Mathieu Hendriks het juiste bestand heb ontvangen en kunnen installeren. Mathieu dank hiervoor.
        Uiteindelijk top geregeld!!!

btw
      Bijdrager

Beste mensen, sommige gebruikers hebben problemen met 3008. Onze excuses hiervoor. Er is een 3009 ophanden (voor alle duidelijkheid een nieuw nummer) die we nu even nog beter gaan testen. We nemen uiteraard de gemelde problemen hierin mee. GDP3009 komt er snel aan. Hij zal bovenin dit forum worden aangekondigd.

Weergave van 11 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top