Bronnen verdwijnen uit Persoonscherm

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Bronnen verdwijnen uit Persoonscherm

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      Johan
      Bijdrager

Na het importen van gegevens uit WieWasWie (en samenvoegen met bestaande personen in de database) verdwijnen de bronnen uit het Persoonsscherm.
      Werkwijze
      1. Maak een figuur van de betreffende familie om bijvoorbeeld een geboorte te importeren.
      2 [Pak]
      3 [Import WieWasWie]
      4 [Plak]
      Select de vrouw (bestaande en nieuwe) -> voeg samen tot 1 persoon
      (hierna staan de bronnen nog wel in het scherm)
      Select de man (bestaande en nieuwe)-> voeg samen tot 1 persoon
      (en hierna zijn alle bronnen uit het persoonsscherm verdwenen.)
      Bij geen enkele persoon of relatie worden de bronnen getoond.
      Daarna -> Bewerkhandelingen-> Wijzig Volgorde -> Sorteer alle bronnen op datum.
      Hierna komen de bronnen weer in beeld.
      Ergens gaat het “verversen” van de tabellen etc niet helemaal goed (denk ik)

Helaas moet ik constateren dat deze nieuwe versie van GensDataPro veel minder stabiel is dan versie 2.9
      Gelukkig wordt er redelijk adequaat op de meldingen gereageerd

btw
      Bijdrager

beste anonieme bijdrager, in GDP3.0 hebben we veel aandacht besteed aan het zo min mogelijk herindexeren van de tabellen: dat vertraagt enorm en is vaak niet per se nodig: GDP2.9 deed het vaak overbodig. Dat hebben we een stuk scherper afgesteld.
      Met name met bestanden groter dan 100.000 personen is dit direct merkbaar. Wie daarin veel wiewaswie aktes plakt zal graag zien dat het snel gaat. Daarom is er een optie “instellingen-bewerkopties-layout- altijd alles doorrekenen“. Met die optie uit loopt GDP wat sneller en herindexeert het niet steeds alle tabellen. Dat soms de bronnen niet direct in beeld komen is dan niet zo’n probleem: ze komen weer in beeld na “opties-reset boom“.
      Bij u staat die “reken-alles-door” optie uit. Zet die optie aan: “instellingen-bewerkopties-layout- altijd alles doorrekenen” dan ziet u weer altijd de bronnen.
      Laat u even weten of hiermee het euvel is verholpen ?

Aad47
        Bijdrager

Beste BTW,
        ik heb hetzelfde probleem. De bronnen zijn niet meer vermeld op het scherm als ik een bronkoppeling open om te wijzigen en daarna dat scherm sluit (zelfs zonder iets te wijzigen). Dus ik heb een persoon op het linkerscherm en een gekoppelde bron in het rechterscherm, combinatiehandeling- koppel links rechts – bestaande koppeling wijzigen – scherm bewerk bron (koppeling) verschijnt – iets invullen en knop akkoord en sluiten (of ook zelfs bij niets wijzigen en sluiten). De bronnen zijn niet meer zichtbaar
        Ik heb gecheckt of het vinkje aan staat bij ‘alles doorberekenen’ en daar staat een vinkje.
        De reset boom werkt wel maar het is toch wel bewerkelijk om iedere keer de reset boom te moeten activeren om de bronnen weer op het scherm te krijgen.
        Hoe kan ik zorgen dat het wel goed werkt?
        Vast bedankt,
        vr. gr.
        Aad

btw
          Bijdrager

het werkt goed. U hoeft niet iedere keer reset te doen, alleen wanneer u alles weer wilt zien. In een volgende update is die reset niet meer nodig.
          Vergelijk het met MSWord: wanneer je daar een paginanummer in de tekst hebt (zoals “zie blz 5”) worden die ook niet direct bijgewerkt wanneer er een pagina wordt tussengevoegd .Wil je de uiteindelijke tekst zien, dan moet je even alles selecteren en dan CTRL=F9 doen. Dit met die bronkoppelingen in GDP is vergelijkbaar.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 4 weken geleden door btw.
            Aad47
            Bijdrager

Beste, BTW, dank je wel,
            Ik was voor de update naar 3.0 bezig al mijn bron(koppelingen te controleren die ik via Wiewaswie heb binnen gehaald. Bij 3.0 moet ik dus voorlopig iedere keer de resetboom gebruiken om daar de volgende bron van die bepaalde persoon weer te kunnen zien, selecteren en te controleren. Ik wacht de update wel even af.
            vr gr.

Johan
      Bijdrager

Geachte btw,

Deze snelle reactie bedoel ik met adequaat reageren.
      Ik heb beide methodes uitgeprobeerd. En het werkt zoals u beschrijft.
      ik geloof niet dat ik dat zelf “uitgevogeld” zou hebben.
      Voor mij is het probleem opgelost.
      Groet

Johan

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top