(buitenechtelijke) relatie

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro (buitenechtelijke) relatie

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      GerritHV
      Bijdrager

In de uitdraai krijg ik: relatie met MAAR ik heb aangegeven buitenechtelijke relatie.

Tobias Bos
      Bijdrager

Waar heb je dat aangegeven? Als je ‘buitenechtelijk’ als opmerking bij trouwen zet, krijg je tr. buitenechtelijk. Maar de opmerking is onzinnig. Als er niet getrouwd aangevinkt is, is de relatie ‘buitenechtelijk’. Als er tegelijkertijd een huwelijk is, is de relatie buitenechtelijk in de gebruikelijke zin van het woord.

GerritHV
      Bijdrager

In de ‘nieuwe’ versie van GDP is er in het ‘relatiescherm’ de mogelijkheid gecreëerd (boven ondertrouw) een samenwoontype aan te geven waaronder ‘buitenechtelijke relatie’. Maar in de uitdraai staat er dan ‘relatie’ en NIET hetgene wat je ‘aangeklikt’ hebt.

btw
      Bijdrager

plaats eens een printscreen ervan want ik zie keurig staan “buitenechtelijke relatie met…” ipv “relatie met”

GerritHV
      Bijdrager

Ik weet (bijna) ‘zeker’ dat ik een uitdraai kreeg met ‘relatie met’. Zojuist opnieuw geprobeerd en nu is het – tot mijn aangename verrassing – wel juist! Opmerking gaat over.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top