Conversie GD2 naar GD3-bestand

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Conversie GD2 naar GD3-bestand

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      Peter Miebies
      Bijdrager

Ik heb GDP 3.0.0.1 gedownload op mijn pc en moet nu mijn “oude” GD2 bestanden omzetten/exporteren naar de GD3-versie.
      Het probleem is dat ik die bestanden, zoals hieronder aangegeven in GDP 2.9.9.4, niet op mijn schijf kan vinden, althans niet met de extensie .GD2 [inc].

Zie bijlage A1

Op mijn schijf ziet het bestand met de rode pijl er zo uit:

Zie bijlage A2

Ik neem aan dat het [inc] in het 1e plaatje staat voor de “samenbundeling” van de .gd2-bestanden in het 2e plaatje.

In GDP 3.0.0.1 moet ik nu het .GD2-bestand omzetten naar een .GD3-bestand.
      Maar dan moet ik dat .GD2-bestand eerst selecteren en laden.

Zie bijlage A3

Mijn vraag is nu welk van de 10 “hersteld-bestanden” ik moet selecteren om die te exporteren naar een GD3-bestandenset (zoals aangegeven in de read me met een afbeelding van GDP 3.1.0.1).
      Of moet dat via de regel daaronder ‘opslaan huidige selectie als GD3 bestand’?

Ik hoop dat u mij uit de brand kunt helpen.
      Met vriendelijke groet,
      Peter Miebies

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

de [inc] stond vroeger voor “inclusief eigen plaatsbestand”. Maar dat is in GD3 niet meer nodig: alles heeft zijn eigen plaatsbestand. (vroeger deelden bestandensets nog wel eens een gemeenschappelijk plaatsbestand. Dat hebben we afgeschaft)
      De optie “Export als GD3” is alleen zichtbaar wanneer er een GD2 bestandenset open staat. Het zijn dan ook GD2 bestandenSETS.
      De bedoeling is dat u zoals uw normale GD2 bestandenset opent, en dan kiest voor Export als GD3.
      Open dat Hersteld-bestand, exporteer als GD3. GDP opent dan (als het klaar is) met het GD3 bestand. daarna is het programma ook niet meer readlony.

Peter Miebies
      Bijdrager

Ja, maar dat is nu net het probleem. Als ik de situatie heb zoals in A3.jpg, dan zal ik dat Hersteld GD2-bestandenset ergens vandaan moeten halen. En dat zie ik nergens in mijn directory staan, alleen de in A2.jpg getoonde bestnden.
      Voor de goede orde, ik heb nu zowel GDP 2.9.9.4 met het Hersteld GD2-bestand en ook GDP 3.0.0.1 zonder dat bestand. En de ene versie communiceert niet met de andere.

btw
      Bijdrager

Beste heer Miebies, wanneer dat bestand niet meer op de harde schijf staat wordt het wel lastig. Zoek eens gewoon met verkenner door de hele c:\schijf heen naar het bestand… of misschien staat er nog een redelijk recent bestand in de backups map van gensdatapro. Dat moet haast wel.Kies dan de nieuwste.
      (standaard is die map c:\gensdatapro\backups\). Maar daar staat nooit de dossiermap.
      Mij staat dat werken met zo’n onedrive niets aan. Zet daar gerust backups in, of tijdelijke bestanden om op een andere pc op te pakken, maar geen actieve bestanden.

Peter Miebies
      Bijdrager

Beste Bas, dat bestand moet wel op de harde schijf of in OneDrive staan want bij het openen van GDP 2.9.9.4 kan ik er gewoon mee werken. Het is ook zichtbaar onder de tab ‘bestand’, zie bijl. A1.
      Ik heb het idee dat het probleem zit in het [inc]. Dat lijkt mij een samenvoeging van alle bestanden die ik in bijlage A4 heb neergezet.

Als ik deze bestanden niet in GDP 3.0.0.1 kan inlezen, dan zou dat betekenen dat ik de update voor niks heb aangeschaft en, vervelender nog, dat ik met 2.9.9.4 moet blijven werken. Dat zou ik jammer vinden.
      Mvg,
      Peter

Peter Miebies
      Bijdrager

De bestanden blijken toch ook nog op mijn c-schijf te staan en ik heb ze nu goed naar gd3-bestanden kunnen converteren.
      Eind goed, al goed, bedankt!
      Mvg.
      Peter

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top