Conversie GDP2.9 naar 3.0, verdwenen gegevens

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Conversie GDP2.9 naar 3.0, verdwenen gegevens

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      MaryS
      Bijdrager

Ik gebruik al zeer vele jaren GDP (nu 2.9) en haar voorgangers D87 en D90. Ik heb 8 familiebestanden.
      Nu heb ik GDP 3010 geïnstalleerd. Mijn ‘hoofd’ familiebestand heb ik nu geconverteerd naar GDP3. Helaas constateer ik dat al mijn huwelijksgetuigen verdwenen zijn. Ook opmerkingen bij diverse rubrieken, bv. Algemeen in relaties. Kan ik die alsnog geautomatiseerd toevoegen of moet het handmatig? Dat laatste hoop ik niet.
      Volgens mij heb ik de instructies goed gevolgd, maar ja …… Gaarne advies

btw
      Bijdrager

Er is heus niets verdwenen dus ga ze vooral niet nogmaals invoeren. Al die dingen horen gewoon mee te komen.
      Heeft u GDP gestart als administrator ? U kunt dat zien onder help. Welke versie heeft u ? Staat in de blauwe bovenbalk
      En heeft u daarna gewoon gedaan wat GDP voorstelde ? Of heeft u zelf menuopties gekozen… want GDP doet de conversie vanzelf bij openen van een GD2 bestandenset.

MaryS
      Bijdrager

Vreemd, ik was altijd administrator en zie nu staan dat ik geen administrator ben.. Ik weet wel dat er niets echt weg is , maar ja …..
      Ik heb 3.0.1.0 geïnstalleerd , geen voorgaande versies van 3.0. Ik heb gewoon gedaan wat gevraagd werd, geen menuopties.

btw
      Bijdrager

Ik zou het nog eens proberen als administrator. Maar anders gewoon maar heel veel emails naar de helpdesk… misschien pakt daar dan toch iemand het op: gensdatapro@ngv-helpdesk.nl

MaryS
      Bijdrager

Is het het handigste om GDP 3.0 op de C-schijf te verwijderen en mijn backup van GDP 2995 er op te zetten en alles opnieuw te doen?
      Ik kan niet vinden hoe ik GDP moet starten als administrator. Waar kan ik dat vinden?

btw
      Bijdrager

nee hoor dat hoeft niet. De GD2 bestanden staan nog ongewijzigd op uw harde schijf. U kunt ze zo weer openen in GDP3 en dan exporteren naar GD3 bestand.
      Starten als administrator doe je door er met de rechtermuis op te klikken en dan te kiezen voor “starten als administrator.”
      Of geef de eigenschappen van de snelkoppeling het vinkje voor “altijd starten als administrator.
      Met de rechtermuisknop komt onderstaande scherm (bijlage) daarin dat vonkje aanvinken:

Bijlagen:
      MaryS
      Bijdrager

Merci, het is gelukt goed te converteren.

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top