Conversie naar GensDataPro 3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Conversie naar GensDataPro 3

Weergave van 13 geneste reacties
  • Auteur
      r.westmijse
      Bijdrager

Nadat ik vanmiddag de activeringssleutel had ingevoerd kreeg ik de melding dat registratie was gelukt. Maar bij het opstarten van het programma krijg ik de boodschap dat het programma mijn ……….GD2 bestand niet kan vinden. Weet iemand hoe dit op te lossen?

btw
      Bijdrager

Dan is het verplaatst. weet u zelf waar de GD2 bestandenset stond ?Welke volledige naam voor de GD2 bestandenset geeft hij ?

r.westmijse
      Bijdrager

Dank u, ik heb inderdaad de harde schijf afgezocht en het bestand gevonden. Daarna kon ik hem zonder problemen laden en weer exporteren zoals in de handleiding staat. Werkt nu prima.

Andre
      Bijdrager

Na het overzetten van 2.9.9.5 na 3.0.0.0 heb ik gebruik gemaakt van de optie bij overlijden en heb deze gezet op “is overleden”.
      In genealogieonline wordt echter niet aangegeven dat ze overleden is en wordt ze als levend beschouwd.
      Ook in de Gedcom file wordt het niet aangegeven met de tag DEAT.

Zonder hoedanigheid Overleden maar met “is overleden”:
      0 @I73275@ INDI
      1 NAME Marilyn Louise//Wiebenga
      2 GIVN Marilyn Louise
      2 SURN Wiebenga
      1 CHAN
      2 DATE 28 AUG 2020
      3 TIME 09:44:19
      1 SEX F
      1 BIRT
      2 DATE 14 JUL 1931
      2 PLAC Grand Rapids,MI,USA
      1 FAMC @F23916@
      1 FAMS @F23915@

Indien ik de hoedanigheid overleden gebruik dan worden ze twee keer als overleden aangemerkt en moet ik 1 hoedanigheid verwijderen.
      Ik heb dit diverse keren geprobeerd maar elke keer wordt het twee maal aangemaakt.

Met 2 x hoedanigheid Overleden:
      0 @I73275@ INDI
      2 GIVN Marilyn Louise
      2 SURN Wiebenga
      1 CHAN
      2 DATE 28 AUG 2020
      1 SEX F
      1 BIRT
      2 DATE 14 JUL 1931
      1 FAMC @F23916@
      1 FAMS @F23915@
      1 DEAT Y
      2 TYPE Overleden
      1 DEAT Y
      2 TYPE Overleden

Met 1 x hoedanigheid Overleden:
      0 @I73275@ INDI
      2 GIVN Marilyn Louise
      2 SURN Wiebenga
      1 CHAN
      2 DATE 28 AUG 2020
      1 SEX F
      1 BIRT
      2 DATE 14 JUL 1931
      1 FAMC @F23916@
      1 FAMS @F23915@
      1 DEAT Y
      2 TYPE Overleden

In versie 2.9.9.5 duurde het al 35 seconden maar in versie 3.0.0.0 duurt het 160 seconden om de hoedanigheid overleden aan te geven en is nu echt onwerkbaar geworden. (met ruim 73300 personen)

Zie ook de bijlage met screen shots.

Bijlagen:
        btw
        Bijdrager

Haal even de download uit uw email (van de factuur) nogmaals op en installeer die over de oude heen: u krijgt dan 3.0.0.1
        Daarin ontstaat die dubbele activiteit niet meer en is de GedComuitvoer aangepast. Wat genealogieonline er daarna van maakt weet ik niet.

John Glaser
        Bijdrager

Andre,

Ik gebruik ook al heel lang GensDataPro (nu versie 3)
        Maar ik mis naast het Vinkje : Is overleden bij de Bewerkhandelingen of Bijzondere handelingen een keuze om alle personen die daar voor in aanmerking komen als overleden te markeren. op basis van een geboortedatum (b.v. minimaal 110 jaar oud).
        Ik werk ook met Ancester Tree Manager en daar zit deze functie wel in.
        Sinds kort is op mijn verzoek deze functie nog uitgebreid voor personen waar ook geen geboortedatum van bekend is.
        Maar dat gebeurt dan op basis dat deze persoon 6 generaties geleden geleefd heeft. B.v. voorouders van personen die voor 1900 leefden.
        Ik zou nog even wachten met om dit handmatig te doen. Wie weet willen meerdere gebruikers dit ook wel.
        Kan nuttig zijn als je op andere sites zoals Genealogie Online en Geneanet publiceert met een Gedcom uit Gens Data Pro.
        Ik zal het in ieder geval aan de maker vragen of dat mogelijk is?

Bijlagen:
      Andre
      Bijdrager

Dit werkt nu goed bedankt voor de snelle reactie.
      Worden er geen gratis updates meer beschikbaar gesteld omdat ik via de email van de factuur de update moet ophalen?
      Deze download is maar tot 1 oktober beschikbaar.

btw
      Bijdrager

3.0.0.1 is amper een update te noemen. Voor het gemak hebben we het nu zo geregeld met de downloadlink. Die gaat zeker beschikbaar blijven: de datum kwam uit de standaard software die is gebruikt. Voor vragen over de download graag richten tot hoofd-it@ngv.nl
      De updates blijven gratis.

Andre
      Bijdrager

Bedankt voor de reactie.

Andre
      Bijdrager

Bij het invoerscherm van een nieuwe persoon / relatie wordt bij een plaats niet meer de provincie/staat en landcode weergegeven indien de plaats bekend is.
      Dit is lastig omdat er een aantal dubbele plaatsennamen in de plaatstabel zijn opgenomen die in een andere provincie of land liggen..
      Voorbeeld Steenbergen [nb,nld] en Steenbergen [dr,nld], Middelburg [ze,nld] en Middelburg [ca,zaf]
      Ik weet dus niet of de juiste plaats wordt gekozen ook omdat met control pijltje wel het indexnummer wordt veranderd maar geen [–,—] wordt weergegeven.
      Indien blijkt dat het de verkeerde plaats is, en met control pijltje plaats wil veranderen zonder de plaats opnieuw in te voeren dan wordt de laatste plaats genomen die met control pijltje is gebruikt. Je moet dus de plaats opnieuw invoeren en dan control pijltje gebruiken.
      In versie 2.9.9.5 werkte het wel goed.

Dit geldt ook voor het zoek en vervang plaatsnamen scherm.

Andre
      Bijdrager

Nadat ik vanmiddag het programma weer heb opgestart werkte het weer wel goed.
      Ik kan niet achterhalen waarom het gisteren met de plaatsnamen fout ging.

Andre
      Bijdrager

Ik heb de fout bij het invoerscherm van personen / relaties kunnen reproduceren.
      Het gebeurt nadat de computer uit de slaapstand komt. Voor dat de slaapstand werkt het normaal. Nadat de computer uit de slaapstand komt is de fout aanwezig. Nadat ik het programma heb afgesloten en weer heb opgestart werkt alles weer normaal.

S. van Dalsem
      Bijdrager

Registratie van GDP 3 lukt niet. De rode lettering verdwijnt niet.
      Hoe kom ik aan mijn activerings sleutel?

Andre
      Bijdrager

De fout bij het invoerscherm van personen / relaties treedt ook op nadat er een nieuwe plaatsnaam is ingevoerd.
      Ik heb dit meermalen getest en het treedt steeds op.

scvanhalteren
      Bijdrager

Ik krijg het installeeen van GDP 3.0 niet voor elkaar.
      Ik heb de versie 2.9.9.5 en kan met geen mogelijkheid het registratie onderdeel vinden, maar ik krijg ook geen activatiesleutels binnen als ik er een aanvraag.

Help wat doe ik verkeerd.

Groetjes
      Sylvia

Administrateur
      Sleutelbeheerder

Voor het gebruik van GensDataPro dient u een “activeringssleutel” aan te vragen.
      Het numerieke deel van de bestandsnaam van de PDF: Factuur-2020-xxxx.PDF is tevens het registratienummer waarmee u na installatie de activeringssleutel opvraagt.

Weergave van 13 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top