datagd1 plaatsen in GDP3 op nieuwe laptop

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro datagd1 plaatsen in GDP3 op nieuwe laptop

Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      vanBommel
      Bijdrager

Op een laptop heb ik GDP3 gedownloaded. “Start nieuwe stamboom” aangevinkt en op het volgende scherm als bestandsnaam “stamboom.gd3” ingevuld.
      Ik kom daarna in het persoonsscherm. Bovenin staat nu net als op mijn oude laptop “GensDataPro 3.0.0.5, bestand:C:\gensdatapro\datagd1\stamboom.gd3”.
      Nu wil ik mijn bestanden (datagd1) invoeren in het programma. Op de C: schijf zie ik wel als ik “gensdatapro” aanklik “datagd1” staan maar wanneer ik die overschrijf met mijn “datagd1” is het resultaat niet zoals ik verwacht m.a.w. hoe moet ik mijn “datagd1” invoeren in het programma waar het “oranjedossier” al aanwezig is?

btw
      Bijdrager

Datagd1 is een map. Daar staan bestandenin, zoals brieven in een map in een opbergkast zitten. je hebt mappen met brieven erin.
      Zo zijn de bestanden vergelijkbaar met de brieven..
      Er is op de oude pc een map datagd1, en op de nieuwe is ook een map datagd1.
      u kunt op de oude pc de bestanden die in de map datagd1 staan kopieren naar een usb stick, daarna de stick in de nieuwe pc steken, en dan van de stick naar de datagd1 map op die pc kopieren.
      Overigens mogen de GensDataPro bestanden staan waar u wil maar het is een goed gebruik om ze in die datagd1 map te zetten.
      Daarna start u GensDataPro en kunt u in gensdatapro kiezen voor “open GD2 bestandenset” en dan treft u de gekopieerde bestanden aan in de datagd1 map.

vanBommel
        Bijdrager

Bedankt. Het is nu goed gegaan. Ik had de GD2 bestandenset niet geopend.

Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top