DataGD1

Weergave van 8 geneste reacties
  • Auteur
      Bert Waterman
      Bijdrager

Bij de laatste update kon ik in eerste instantie mijn bestand niet vinden.
      Ik kwam erachter dat in de loop van die 12 jaar de te gebruiken bestandsnaam als volgt luidt:

GensDataPro 3.0.1.0, bestand C:\users\bertw\pictures\gensdatapro\datagd1\2008-10-30.gd3

Het werkt nadat ik dat , na veel zoeken, gevonden had goed en geeft geen problemen

Mijn vraag is echter hoe kan ik dit bestand met alles wat er bij hoort naar de oorspronkelijke basis terug brengen. Het programma staat geïnstalleerd op C\gensdatapro.
      Daarin staat dus wel een map datagd1 maar daar staat alleen de map Oranje in.

Tevens zou ik de bestandsnaam 2008-10-30.gd3 willen wijzigen in watermandossier

Ik durf zelf niet te gaan schuiven of verplaatsen omdat ik bang ben mijn gegevens en foto’s kwijt te raken. Er zitten bijna 7000 personen in.

btw
      Bijdrager

Het is verstandig om het bestand te “verplaatsen” in datagd1. De bestandsnamen van foto’s in een dossier zo diep kunnen problemen geven.
      Open het bestand en kies onder bestand voor “sla op als…”. blader dan naar de c:\gensdatapro\datagd1\ map, en noem het bestand “waterman.gd3”
      Dit is eigenlijk net zoiets als een MSWord document ergens anders en met een andere naam opslaan.
      Nu de dossiermap ook verplaatsen. Dat moet in verkenner.
      De dossiermap heet C:\users\bertw\pictures\gensdatapro\datagd1\2008-10-30.gd3dossier\
      klik met de rechtermuisknop op de laatste map : “2008-10-30.gd3dossier\” en kies “kopieren”
      Ga nu naar de c:\gensdatapro\datagd1\ map en kies “plakken”. Kan nu even duren… De map is nu gekopieerd.
      Dan die nieuwe map in datagd1\ hernoemen naar watermandossier\
      Het wordt dan dus c:\gensdatapro\datagd1\watermandossier\
      Open daarna waterman.gd3 en check of de foto’s er inderdaad weer zijn.
      Verwijder tenslotte de bestanden in C:\users\bertw\pictures\gensdatapro\datagd1\

Bert Waterman
      Bijdrager

Alvast bedankt voor de snelle reactie
      Helaas dan komen de foto’s niet mee. Ik zie dan mapjes waar foto’s horen te staan.
      Uit je reactie begreep ik al dat je twijfelde en dat was dus terecht
      Grg hoor ij nog nader van je
      met vriendelijke groeten
      Bert

btw
      Bijdrager

ik twijfel niet. Als u doet wat ik dikteer werkt het prima.

Bert Waterman
      Bijdrager

Sorry dat had ik begrepen.
      Het enige wat voor mij dan niet duidelijk ia en wat ik dus wellicht verkeerd doe is is het volgende.
      Ik volg opslaan als en ga dan naar c:\gensdatapro\datagd1\
      Dan staat daar alleen de map oranje.gd3 en geen andere map.
      Vraag moet ik nu eerst een map aanmaken en die eerst hernoemen en dan opslaan als?
      Of moet ik direct opslaan (dat heb ik gedaan en dan komt er geen map maar een opgeslagen file ) groot 23.522 kb

Alvast weer bedankt en nogmaals sorry dat ik U verkeerd begrepen heb

btw
      Bijdrager

precies. helemaal goed. En dan kopieert u die dossiermap ook naar dezelfde datagd1 map en hernoemt die…

Bert Waterman
      Bijdrager

Het lukt me nog niet.
      Ik heb nu gensdatapro\datagd1\watermandossier
      Ik het watermandossier staat nu de gekopieerde map 2008-10-30dossier en een bestand waterman.gd3
      Maar als ik gdp dan open dan werkt het niet.
      Moet ik ook de naam van de gekopieerde map soms wijzigen?
      Alvast weer bedankt en sorry voor mijn falen

Bert Waterman
      Bijdrager

Ik heb de dossier naam ook gewijzigd en nu werkt het
      gensdatapro\datagd1\watermandossier\waterman.gd3

Hartstikke bedankt voor je geduld en nogmaals mijn excuses

btw
      Bijdrager

Ik moet hier even aan toevoegen , ook voor andere lezers, dat dit misschien toevallig werkt om dat er IN die map watermandossier de gekopieerde en hernoemde watermandossiermap staat. En dat hele zaakje staat weer in een watermandossier. Ik voeg hier een plaatje bij van hoe het hoort… alleen dan in plaats van ‘waterman” is het “oranje”. Het GD3 bestand moet dus NAAST de dossiermap staan… samen in dezelfde map dus.

Weergave van 8 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top