Enige notities bij het in gebruik nemen van GDP3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Enige notities bij het in gebruik nemen van GDP3

Weergave van 7 geneste reacties
  • Auteur
      R.Wassenaar
      Bijdrager

Sinds het weekend heb ik de beschikking over GDP3 en ben er meteen mee aan de slag gegaan.
      Het heeft veel moeite gekost om de sleutel in handen te krijgen. Het door mij opgegeven emailadres werd niet overgenomen. De procedure klopt gewoon niet.
      Uiteindelijk kwam ik er achter dat je ook gewoon een email kan sturen, maar toen was het al te laat. In het begeleidend schrijven staat de mededeling “Dit emailadres wordt door de registratie-
      dienst het enige emaladres waarmee u activeringssleutels zult kunnen opvragen”.
      Daar ben ik heel ongelukkig mee. Is dat echt waar? Dan kan ik nooit meer van internetprovider veranderen?

Ik heb wel een belangrijke verbetering in snelheid opgemerkt. Als ik 18000 personen in de goede geboortevolgorde wil krijgen kostte dat altijd minuten, nu seconden. Geweldig!

Maar er is ook iets wat tot mijn spijt in het geheel niet meer werkt. Het geavanceerd zoeken.
      Het programma loopt vast of er wordt totaal niets gevonden. Een nieuw werkbestand creëeren werkt ook niet.

Dit is waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben.

Ik ga verder met experimenteren.

HvR
      Bijdrager

Ja, ben ik het helemaal mee ens. Die zoekfunktie is niet werkbaar meer.. Ook bij zoeken van personen bij het vrrekijker-symbool maakt keuze man-vrouw-ombekend-van geen belang niet mogelijk.

btw
        Bijdrager

het gewone (verrekijker) zoekscherm (of CTRL-F) gaf met het geslacht in een vorige versie soms geen resultaat. Dat is ondertussen opgelost. Haalt u de laatste update op van http://www.gdp3.nl ?

btw
      Bijdrager

We registreren nog maar zo min mogelijk gegevens, in verband met de privacy wetgeving. En we moeten zeker kunnen zijn dat iemand de juiste is. Dat kan alleen nog maar met een uniek email. Echter wordt dit helemaal niet streng gehandhaafd. We maken wel mee dat hele groepen mensen onder het mom van een vereniging allemaal van dezelfde licentie gebruik maken en dat moeten we kunnen voorkomen.
      Het emailadres waarmee u de sleutel aanvraagt is degene die wordt geregistreerd (uiteraard).
      In uw aanvraag is dat hetzelfde emailadres als dat u opgeeft en dat is ook het emailadres wat nu is geregistreerd. Dus het is niet helemaal duidelijk wat u bedoelt. Stuur anders nog maar een reply van de registratie-email die u van ons ontving.
      Het geavanceerd zoeken doet het weer wanneer u in dat geav. zoekenscherm kiest voor bestand-maak nieuwe werkbestanden. Dit moet u zowiezo af en toe doen.
      Haalt u wel de nieuwste update op van http://www.gdp3.nl ?

R.Wassenaar
        Bijdrager

Beste Bas,

Als dat emailadres niet zo’n punt is laat ik dat verder zitten. Het is een erg ingewikkeld verhaal. Voor de meeste mensen niet intersessant.

Wat wel interessant is is de geavanceerde zoekfunctie. Ik heb de laatste versie en als ik kies voor “maak nieuwe werkbestanden” verzinkt mijn computer in een diep gepeins en komt minuten later terug met de foutmelding: lock time out.

btw
      Bijdrager

oh die is nieuw. Is het wel al een GD3 bestand ? Hoeveel personen zijn er ? Wat geeft “beschouwing van de tabellen” ?

R.Wassenaar
        Bijdrager

Ik heb de bestanden omgezet naar GD3. Het gaat om 18000 personen.

Als ik “Beschouw de tabellen” doe, komt daar niets noemenswaards uit.

Ik heb GDP3 op schijf D gezet. Ik heb GDP2 nog op schijf C staan. Daar geeft de geavanceerde zoekmethode geen probleem.

Pieter
      Bijdrager

Ook ik krijg bij het aanmaken van nieuwe werkbestanden een “lock time out”

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Het is een typisch melding die optreedt wanneer er een programma op de pc loopt die constant alle (nieuwe en aangepaste) bestanden controleert op virussen of om te backuppen. Ik vroeg dat Wassenaar al in een mail maar kreeg geen reactie. Heeft u z’n soort service lopen op de pc ?
      Tijdens het bekijken van een nieuw of gewijzigd bestand zet zo’n programma een lock op het bestand. GDP kan er dan niets meer mee terwijl gdp er wellicht nog niet klaar mee was.

Pieter
      Bijdrager

Bas,

Ik heb ZiggoSafeOnline (een versie van F-Secure) op mijn computer draaien.
      Ik heb daar het realtime scannen uitgezet en opnieuw aanmaken werkbestanden gedaan. Het kopiëren personen loopt tot 16% en dan zegt GDP “reageert niet”. Na enige tijd starten het aanmaken werkbestanden en dat loopt door tot 100%, na enige tijd een zandloper en dan opnieuw een Lock time out.
      Vervolgens ook de antimalware scan uitgezet en opnieuw werkbestanden aangemaakt, helaas hetzelfde resultaat.

Pieter
      Bijdrager

Aanvulling; ook nog deepguard uitgezet, deze controleert applicaties die online niet geverifieerd konden worden. Ook hier helaas hetzelfde resultaat.

Weergave van 7 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top