Export van GDP met Gedcom naar Geanet

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Export van GDP met Gedcom naar Geanet

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur

Bij de Export van GDP via een gedcom bestand naar Geanet, komt de informatie wel mee, maar niet de foto’s.
      Het gedcom bestand leek ook al vrij klein voor wat we allemaal verzameld hebben… (3000+ personen. OK, geen 3000 foto’s, maar toch…)
      Zie ik iets over bet hoofd?

btw
      Bijdrager

Foto’s zitten nooit echt in een gedcombestand: alleen verwijizingen ernaar (al dan niet relatieve bestandslocaties op uw eigen PC). Vraag aan geneanet hoe zij foto’s ingezonden willen hebben en doe als zulks. (De NGV heeft geen contact hierover met Geneanet)

btw
      Bijdrager

Nog even terzijde: wanneer men vanuit gensdatapro een gedcom bestand genereert met foto’s, en deze in de dossiermap van het GD3 bestand opslaat, kloppen alle paden in de gedcom naar de foto’s altijd. De gehele dossiermap met gedcom en al kan dan op elke andere pc worden geplaatst waar de gedcom dan kan worden ingelezen: de foto’s zullen dan allemaal gevonden worden bij het inlezen van het gedcombestand.

Aha, Dankjewel!
      Nou heb ik dus GDP 2.9 .
      Ik kan alleen opslaan als GD2, vrees ik.
      Werkt het dan ook zoals jij beschrijft?

btw
      Bijdrager

Met die Gedcom in de dossiermap ? Ja, werkt hetzelfde.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top