exporteren bestanden

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro exporteren bestanden

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      Twan1954
      Bijdrager

Ik exporteer af en toe de bestanden om deze in excel te gebruiken voor o.a. selecties maken en controleren op consequent invoeren.
      Nu loop ik tegen 2 ‘problemen’ op.
      Ten eerste worden bij ‘export naar ascii-bestanden’ (menu “bestand”) alle bestanden meegenomen, behalve de opmerkingen.
      Deze moet ik afzonderlijk maken via het menu “opties”; ‘maak opmerkingentabel’. Dit is een onlogische plaats, want dat zou volgens mij ook thuishoren in het menu voor export bestanden. Verder worden hier excel bestanden gemaakt met de extensie .xls en dat geeft bij het openen in excel na versie 2003 steeds een foutmelding. Na excel2003 is de standaard extensie namelijk .xlsx
      Ten tweede worden in de gemaakte opmerkingenbestanden (personen en relaties) NIET alle opmerkingen meegenomen.
      In de bijlage is als voorbeeld een schermafdruk van een deel van het personen-bestand weergegeven waarin te zien is dat bij de personen 1236, 1251 en 1271 opmerkingen zijn vermeld, maar ook te tussenliggende personen bevatten opmerkingen (zie voorbeeld van persoon 1237).
      Ter informatie; ik werk met versie 3.0.2.9 en de excelbestanden zijn gesorteerd op volgorde van persoonsnummer).

Twan1954
      Bijdrager

Een extra aanvulling;
      Ik heb gezien dat in de opmerkingenbestanden alleen opmerkingen worden opgenomen als van die persoon een ‘algemene’ opmerking is ingevoerd.
      Mij lijkt het dat in dat geval zo’n bestand geen waarde heeft omdat het dan slecht een klein deel van de gegevens weergeeft.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door Twan1954.
      btw
      Bijdrager

beide zaken zullen in de volgende versie opgelost zijn.
      Overigens is er sinds 3.0 geen opmerkingentabel meer: Maar de “maak opmerkingentabel” wordt meegenomen bij de optie.
      De bestanden gaan dan allemaal gewoon txt bestanden heten want dat zijn het ook: tabgelimiteerde txt bestanden. Die worden goed door Excel ingelezen zonder foutmelding.

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top