Home › Forums › Hulpvragen Genealogieprogramma’s › GensDataPro › Figuurtekst naar elders verplaatsen.
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 dagen, 8 uren geleden door
saskiavanoordtandringa.
-
AuteurBerichten
-
-
28 januari 2021 om 13:40 #3194
saskiavanoordtandringa
BijdragerVoor een bestaande stamboom van een familievereniging hebben we de (bij aanmaak van de stamboom tientallen jarn geleden door iemand zelfbedachte) genealogische codes in de figuurtekst gezet, bij het overnemen van de stamboom van boek naar GDP.
dat blijkt niet handig ivm gedcom etc..
Is er een mogelijkheid om figuurtekst in 1 keer over te zetten naar een andere plek ? Bijvoorbeeld naar Opmerkingen bij Achternaam, voor iedereen? -
28 januari 2021 om 21:13 #3198
btw
BijdragerZoiets is wel mogelijk in gdp3, maar u heeft volgens mij een heel oude versie. Van 2013.
-
2 februari 2021 om 10:44 #3240
saskiavanoordtandringa
BijdragerJa, dat klopt, GDP 2.9. Het bijbehorende boek is zelfs van 2011 …
Dus, voor hoeveel kan ik GDP 3 kopen? en is de stamboom daar in zijn geheel (inclusief figuurtekst) over te zetten?
Als dat ook met gedcom moet, dan heb ik natuurlijk nog steeds die figuurtekst met die genealogische codes niet meegenomen.
Het gaat in totaal om 1744 figuurtekstjes, gevuld met letters en cijfers. Dus, voordat ik dat dan toch maar met de hand ga verplaatse
n, hoop ik dat er een makkelijker manier is…. -
2 februari 2021 om 11:47 #3241
saskiavanoordtandringa
BijdragerOverigens….
Gaat de info die in GDP staat bij Alternatieve Achternaam of Alternatieve Voornaam wel mee in gedcom? -
2 februari 2021 om 12:04 #3242
saskiavanoordtandringa
BijdragerIn Geneanet is een veldje Alias, Waar moet ik GDP iets noteren om het in Geneanet in dat veldje ‘Alias’ zichtbaar te krijgen?
-
3 februari 2021 om 17:15 #3255
btw
BijdragerIk heb geen ervaring met geneanet. GDP zet de alternatieve namen in de gedcom achter AKA. (also known as). Dat is volgens de laatste GedCom regels.
GDP3 kost voor mensen met versie 2.x 20 euro.
Wanneer u twijfelt of het gaat lukken in geneanet:
Download eerst even de demo op http://www.gdp3.nl
Voer daar wat personen in met die alternatieve namen, en kijk dan hoe die in geneanet terugkomen.
Die figuurtekst zou ik nog maar even niet met de hand overzetten…. daar passen we wel een mouw aan.-
18 februari 2021 om 10:31 #3378
saskiavanoordtandringa
BijdragerBeste btw,
Inmiddels heb ik uitgevonden (via GDP3) waar de Alternatieve Namen van GDP in Geneanet terecht komen.
We kunnen dus daarvan gebruik maken om de ‘figuurtekst’ toch in Geneanet te krijgen.Nu alleen nog die figuurtekst (1700 stuks) naar ‘Alternatieve Naam’ in GDP krijgen.
Ik hoopte dat daar een truc voor zou zijn, maar die zie ik toch ook niet in GDP3.
Maar, in een eerdere reactie in dit onderwerp, zei je dat daar misschien nog wel een mouw aan te passen zou zijn…
Alle ideeën zijn welkom!
-
-
10 februari 2021 om 14:25 #3320
saskiavanoordtandringa
BijdragerHa, een mouw er aan passen klinkt goed!
Maar eerst hebben we dus de GDP3 demo versie gedownload, en geprobeerd uit te vinden hoe we de inhoud van een kolom kunnen kopieëren en in een andere kolom zetten (Namelijk in die kolom Alternatieve Namen) . Maar we kunnen niet vinden hoe dat moet.. Ook niet met een Help-menu.
Als de Alternatieve namen dan via gedcom in geneanet ergens zichtbaar worden, dan zitten we goed en hoeven we dus niet de figuurtekst met de hand over te zetten! Duimen maar!!!
-
11 februari 2021 om 12:19 #3323
MH
SleutelbeheerderIn de tabellen beneden kun je niet werken zoals in excel.
Het zijn geen bewerktabellen. Het zijn overzichten van de ingevoerde en bewerkte records.
Alle bewerkingen worden via de bovenste vensters uitgevoerd. -
19 februari 2021 om 11:52 #3385
saskiavanoordtandringa
BijdragerBeste btw,
Inmiddels heb ik uitgevonden (via GDP3) waar de Alternatieve Namen van GDP in Geneanet terecht komen.
We kunnen dus daarvan gebruik maken om de ‘figuurtekst’ toch in Geneanet te krijgen.Nu alleen nog die figuurtekst (1700 stuks) naar ‘Alternatieve Naam’ in GDP krijgen.
Ik hoopte dat daar een truc voor zou zijn, maar die zie ik toch ook niet in GDP3.
Maar, in een eerdere reactie in dit onderwerp, zei je dat daar misschien nog wel een mouw aan te passen zou zijn…
Alle ideeën zijn welkom! -
19 februari 2021 om 15:33 #3386
btw
BijdragerJa maar het is me niet helemaal duidelijk: welke geregistreerde versie gebruikt u nu ?
-
19 februari 2021 om 15:42 #3387
saskiavanoordtandringa
BijdragerVersie 2.9, vrees ik.
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.