Figuurtekst naar elders verplaatsen.

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Figuurtekst naar elders verplaatsen.

Weergave van 12 geneste reacties
  • Auteur

Voor een bestaande stamboom van een familievereniging hebben we de (bij aanmaak van de stamboom tientallen jarn geleden door iemand zelfbedachte) genealogische codes in de figuurtekst gezet, bij het overnemen van de stamboom van boek naar GDP.
      dat blijkt niet handig ivm gedcom etc..
      Is er een mogelijkheid om figuurtekst in 1 keer over te zetten naar een andere plek ? Bijvoorbeeld naar Opmerkingen bij Achternaam, voor iedereen?

btw
      Bijdrager

Zoiets is wel mogelijk in gdp3, maar u heeft volgens mij een heel oude versie. Van 2013.

Ja, dat klopt, GDP 2.9. Het bijbehorende boek is zelfs van 2011 …
      Dus, voor hoeveel kan ik GDP 3 kopen? en is de stamboom daar in zijn geheel (inclusief figuurtekst) over te zetten?
      Als dat ook met gedcom moet, dan heb ik natuurlijk nog steeds die figuurtekst met die genealogische codes niet meegenomen.
      Het gaat in totaal om 1744 figuurtekstjes, gevuld met letters en cijfers. Dus, voordat ik dat dan toch maar met de hand ga verplaatse
      n, hoop ik dat er een makkelijker manier is….

Overigens….
      Gaat de info die in GDP staat bij Alternatieve Achternaam of Alternatieve Voornaam wel mee in gedcom?

In Geneanet is een veldje Alias, Waar moet ik GDP iets noteren om het in Geneanet in dat veldje ‘Alias’ zichtbaar te krijgen?

btw
      Bijdrager

Ik heb geen ervaring met geneanet. GDP zet de alternatieve namen in de gedcom achter AKA. (also known as). Dat is volgens de laatste GedCom regels.
      GDP3 kost voor mensen met versie 2.x 20 euro.
      Wanneer u twijfelt of het gaat lukken in geneanet:
      Download eerst even de demo op http://www.gdp3.nl
      Voer daar wat personen in met die alternatieve namen, en kijk dan hoe die in geneanet terugkomen.
      Die figuurtekst zou ik nog maar even niet met de hand overzetten…. daar passen we wel een mouw aan.

Beste btw,

Inmiddels heb ik uitgevonden (via GDP3) waar de Alternatieve Namen van GDP in Geneanet terecht komen.
        We kunnen dus daarvan gebruik maken om de ‘figuurtekst’ toch in Geneanet te krijgen.

Nu alleen nog die figuurtekst (1700 stuks) naar ‘Alternatieve Naam’ in GDP krijgen.
        Ik hoopte dat daar een truc voor zou zijn, maar die zie ik toch ook niet in GDP3.
        Maar, in een eerdere reactie in dit onderwerp, zei je dat daar misschien nog wel een mouw aan te passen zou zijn…
        Alle ideeën zijn welkom!

Ha, een mouw er aan passen klinkt goed!

Maar eerst hebben we dus de GDP3 demo versie gedownload, en geprobeerd uit te vinden hoe we de inhoud van een kolom kunnen kopieëren en in een andere kolom zetten (Namelijk in die kolom Alternatieve Namen) . Maar we kunnen niet vinden hoe dat moet.. Ook niet met een Help-menu.

Als de Alternatieve namen dan via gedcom in geneanet ergens zichtbaar worden, dan zitten we goed en hoeven we dus niet de figuurtekst met de hand over te zetten! Duimen maar!!!

MH
      Sleutelbeheerder

In de tabellen beneden kun je niet werken zoals in excel.
      Het zijn geen bewerktabellen. Het zijn overzichten van de ingevoerde en bewerkte records.
      Alle bewerkingen worden via de bovenste vensters uitgevoerd.

Beste btw,

Inmiddels heb ik uitgevonden (via GDP3) waar de Alternatieve Namen van GDP in Geneanet terecht komen.
      We kunnen dus daarvan gebruik maken om de ‘figuurtekst’ toch in Geneanet te krijgen.

Nu alleen nog die figuurtekst (1700 stuks) naar ‘Alternatieve Naam’ in GDP krijgen.
      Ik hoopte dat daar een truc voor zou zijn, maar die zie ik toch ook niet in GDP3.
      Maar, in een eerdere reactie in dit onderwerp, zei je dat daar misschien nog wel een mouw aan te passen zou zijn…
      Alle ideeën zijn welkom!

btw
      Bijdrager

Ja maar het is me niet helemaal duidelijk: welke geregistreerde versie gebruikt u nu ?

Hoi btw,

Nogmaals even reageren op je laatste bericht:
        Ik heb versie 2.9, maar wil best overstappen op versie 3.
        Ik blijf hopen dat er een trucje is om de tekst in “figuurtekst” over te zetten naar “Alternatieve Naam”, zodat ik niet 1700 keer die info van het ene vakje naar het andere handmatig hoef te verplaatsen.

Versie 2.9, vrees ik.

btw
      Bijdrager

ja dat gaat wel lukken tzt, maar niet met 2.9

Reinier
      Bijdrager

Goedemiddag,
      Ik ben ook met dit project bezig en ik heb de trial van v3 gedownload om een idee te krijgen hoe wij de data in de “figuurtekst” over kunnen zetten naar het “Alternatieve Naam” kolom. Wat zijn de stappen om dit te doen? Ik heb een kleine test stamboom gemaakt maar kan nergens in de installatie vinden hoe en waarmee ik de handeling kan doen. Ook geprobeerd om te kijken of je het GDP bestand kan openen als csv bestan en dan te bewerken maar dat is mij nog niet gelukt.

Weergave van 12 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top