Fout bij genereren cirkeldiagram in GensdataPro

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Fout bij genereren cirkeldiagram in GensdataPro

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      kiebbel
      Bijdrager

Ik gebruik versie 3.0.1.0.0 van GensdataPro. Sinds ik gebruikmaak van versie 3 krijg ik regelmatig onderstaande foutboodschap bij het genereren van een cirkeldiagram. Het genereren van het cirkeldiagram lijkt een trekking uit de lotto, want meestal krijg ik een access violation in gdi32full.dll (zie ook de bijlage), maar een enkele keer toe lukt het na een herstart tóch. Ik heb GensdataPro geïnstalleerd op een snelle laptop én op een snelle PC met Windows10 Home (build 19042.746), en beide apparaten hebben hetzelfde probleem. Daarom denk ik dat het iets is in GensdataPro, en niet een hardware-fout.

Bijlagen:
      Tobias Bos
      Bijdrager

Ik krijg dezelfde fout bij Bitmap openen in Word. (ook al bij GDP 2.9). Opslaan gaat wel goed, net Plaats en klembord. Ik gebruik altijd die methode: via klembord in Word plakken.

btw
      Bijdrager

Er is een limiet aan plaatjesgrootte van ongeveer 6000 x 6000 pixels voor gdp om te kunnen bewerken . Het varieert iets per pc maar niet veel. Tonen van grotere plaatjes gaat wel maar maken en bewerken niet. Kies dus dan maar een iets lagere kwaliteit.

btw
      Bijdrager

Overigens wordt dit cirkeldiagram wat kleiner wanneer je de hoek groter maakt… tot bijvorobeeld een volledige cirkel.
      Dus dan zal het beter gaan.
      Kopieren en plakken via klembord kan inderdaad ook goed gaan…
      wat ook kan is het plaatje opslaan als een .BMP.
      Opslaan als .JPG vergroot de kans op deze foutmelding.
      (maar ja, een .BMP bestand is vele malen groter in MBytes dan een .jpg)

kiebbel
      Bijdrager

Opslaan als .bmp werkt inderdaad, dank voor de tip. Vervolgens -vanwege de bestandsgrootte- converteren van .bmp naar .jpg is geen probleem, daar zijn genoeg mogelijkheden voor, alhoewel de mate van compressie varieert. In dit geval is de .bmp die GensdataPro genereert 289 Mb, en voor de gratis online conversie websites is dit te groot. Met behulp van het freeware programma Easy2Convert BMP to JPG (download via http://www.easy2convert.com/bmp2jpg/) gaat de conversie prima. Er wordt een .jpg gemaakt van 39 Mb en die ziet er goed uit. De .jpg die soms via GensdataPro zelf wordt gemaakt, is overigens 53 Mb, maar ik zie zo op het oog geen verschil tussen de jpg uit GensdataPro en de tot .jpg geconverteerde .bmp.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.