fout boodschap bij invoeren GPD3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro fout boodschap bij invoeren GPD3

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      J.S.P. Drost
      Bijdrager

Ik gebruikte GensDataPro 2..9..9..5. en na het invoeren van GensDataPro 3 krijg ik de foutboodschappen: plaatsenfout recordnummer vanaf 133 …tot 134. Ook nog de boodschap: iets niet in orde van de tabellen (#204) Tevens blijft hij aangeven: alleen lezen”.
      Hoe krijg ik het programma weer aan de praat? Mijn lidnummer is: 116205 en e-mail : jspdrost@hetnet.nl
      Alvast bedankt., Jan Drost

Twan1954
      Bijdrager

dat “alleen lezen” had ik ook. Je moet bij eigenschappen van gensdata.exe aangeven “uitvoeren als administrator” en daarna gensdata opnieuw starten, dan is het alleen lezen weg.

cblommers
      Bijdrager

als je in het ‘oude programma’ GD2 het bestand opent en dan via – bewerkhandelingen- gaat naar – Plaatsen- en dan eerst -‘zoek foutieve plaatsverwijzigingen-
      zijn dit de plaatsen waar het om gaat?
      dan via de laatste optie -‘verwijder lege plaatsrecords definitief-
      dan moet het lukken
      ik had de zelfde fout. met deze handelingen niet meer

btw
      Bijdrager

Meneer Drost:
      Eerst kiezen voor “bestand – export als GD3”
      Open het gemaakte GD3 bestand (gebeurt vanzelf). er komt dan weer een foutmelding… iets met 204.
      Kies dan onder bestand-bijzondere handelingen voor “noodoplossing foute recordnummers”
      …dit duurt een tijdje.

Wanneer hij klaar is: opslaan (knopje rechtsboven). Het lijkt dan nog steeds readonly
      Nu gensdatapro afsluiten en weer starten: het gd3 bestand opent en u kunt aan de slag.

BeGe58
        Bijdrager

Beste ,
        Bedankt voor de aanwijzingen. De fouten zijn er uit uit en het is niet meer een’alleen-lezen bestand.”

Spoelstra1944
      Bijdrager

Dezelfde problemen vastgesteld
      Herrman Spoelstra
      CD 1994
      lidnr. 107119

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top