Foutmelding “acces violation” bij wegschrijven data

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Foutmelding “acces violation” bij wegschrijven data

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      Vandamma
      Bijdrager

Bij het opslaan van nieuwe en of gewijzigde gegevens m.b.t. de huwelijken, krijg ik af en toe de foutmelding:
      “Access violation ad address 00000011 read of address 00000011”.
      De gegevens worden wel correct opgeslagen, doch programma springt vervolgens naar een ander koppel.
      Kent iemand de oorzaak van deze fout en hoe remediëren.
      Bedankt,
      Marc

btw
      Bijdrager

Marc, welke versie heb je ? De laatste ? Kijk even onder help-nieuws

Vandamma
      Bijdrager

Vandaag installeerde ik de recentste versie, doch hier verschijnt de foutmelding.
      Controle van de bestanden geeft geen foutmelding.
      Misschien wel een bemerking na installatie nieuwste versie: opeens was de file gensdatpro.exe verdwenen.
      Ondertussen hersteld vanaf de CD met versie 2.8 en dan telkens up-graden.

Marc

btw
      Bijdrager

Als er ineens zomaar bestanden verdwijnen dan zit daar vaak een antivirus tooltje achter dat constant alles op de harde schijf in de gaten houdt en die gensdatapro.exe dan kennelijk niet vertrouwde. Heb je zo een soort tooltje lopen ? Dat gaat vaak slecht samen met GensDatapro. Ook omdat die dan de database kunnen locken, en dat geeft foutmeldingen.

Andre
      Bijdrager

Ik heb dezelfde foutmelding gehad.
      Nadat ik de temp directory van Gensdatapro had uitgezonderd in het synchronisatie programma Synology Driive Client is de fout niet mee voorgekomen.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top