Foutmelding dat pc bestand niet kan openen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Foutmelding dat pc bestand niet kan openen

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      132328
      Bijdrager

Ik heb GDP geïnstalleerd op een externe harde schijf en een activeringssleutel aangevraagd voor 3 pc, na succesvolle installatie op alle drie de pc krijg ik nu onderstaande melding. Wat het ik fout gedaan of wat is er mis??
      Met hartelijke groet
      Nico Scheffer
      De Wijk
      PS In de mail waarin de activeringssleutel wordt verstuurd wordt voor hulpvragen verwezen naar het e-mail adres: gensdatapro@ngv-helpdesk.nl wat dus niet meer juist is, misschien handig op dit te veranderen

Bijlagen:
      janknegt
      Bijdrager

Aan de medewerker van de Helpdesk Gens data pro,

Hierbij heb ik een vraag, daar er een probleem is ontstaan met Gens data pro. deze is namelijk vastgelopen (door een breuk in een kabel)

Tijdens het maken van een back-up van een Gens-data bestand ontstond een probleem, namelijk onvoldoende spanning doordat er een breuk zat in de toevoer kabel.

Bij het opnieuw opstarten van de computer bleek dat de bestanden van GD niet konden worden geopend.

Ik kreeg de melding:
      Table does not exist
      Filr or directorie does not exist
      File C| gensdatapro\temp\gd Pactiveplt. gd2

Proberen over te zetten op een ander bestand, kreeg ik de melding:
      Cannot change Visble in Onshow or Outlide

Weet u hoe ik deze kan herstellen ?

Lidnr. 105600
      CD nr. 20405

Met vriendelijke groet,

Ton Janknegt

btw
        Bijdrager

Beste heer Janknecht,
        Zo te horen klinkt het als een kwestie van GensDataPro afsluiten en weer opstarten.
        Hij zal dan herstelbestanden vinden, maar kies dan gewoon “nee” niet openen. U had immers opgeslagen voor het maken van de backup (dat eist GDP dus dat moet u hebben gedaan). Daarna opent vermoedelijk uw bestand weer gewoon.
        Zoniet, zoek dan even in de backups map van gensdatapro: GDP maakt daarin altijd backups van de laatste 5 keer dat u opsloeg. De bck001 variant is de meest recente. (de bck005 variant is de oudste) Na openen wel weer opslaan als … de oorspronkelijke naam op de oorspronkelijke plek.

janknegt
      Bijdrager

Betreft het advies GDP opnieuw afsluiten en opnieuw starten en het opstarten vanuit de back ups geeft geen resultaat.
      Het scherm komt wel tevoorschijn, leeg met de melding Herstelbestand aangetroffen, opstarten geeft de melding Fout bij het inladen van (c:\gensdatapro\datad1\………. vervolgens iets is niet gelukt, vervolgens gaat het logscherm werken
      Het log scherm geeft dan aan:
      rel: (c:\gensdatapro\temp\GDPactiverlt2.gd2): True
      plt: (C\Users\Geneal~1\AppData\Local\Temp\dummyplt2
      rel.(c:\gensdatapro\temp\GDPactiveprs2.gd2): True
      Ik heb het idee dat dit zich herhaald.
      Daarna loopt het programma vast met de mededeling Aanmaken werkbestanden 00:00:00 (h:mm:ss) (Reageert niet)

Het opstarten via Backuo geeft de mededeling: perstablet Cannot perform this operation on a closed dataset.

Verder is er geen toegang tot de bestanden.

(p.s. de bestanden zijn alle veilig, daar ik één keer per maande de bestanden op een externe opslag opslo)

132328
      Bijdrager

Beste mensen, ik stel een helpvraag, ( zie # 1965) een best wel dringende vraag omdat ik nergens meer bij kan en krijg als reactie een hulpvraag van iemand andera (zie #1991). Maar wil wel graag een reactie op mijn eigen probleem
      Mvg
      Nico Scheffer

janknegt
      Bijdrager

Probleem (wel moeizaam maar toch opgelost)
      Als volgt hebben we uiteindelijk het probleem met het vastgelopen bestand/ programma opgelost, en wel als volgt.
      Na diverse pogingen besloten opnieuw de oude cd over de bestanden te instaleren, aanvankelijk lukte dit niet.
      Vervolgens naar de beheerdersmap gegaan en hier ook het bestand 2.8 (2009) over heen geschreven nadat een deel van de snelkoppeling verwijderd waren. In eerste instantie lukte dit ook niet. In tweede instantie kan ik via een andere bestanden set toegang krijgen en verscheen het vertrouwde venster.

Vervolgens naar het beschadigde bestand gegaan en waar deze voordien vastliep, gebeurde dit niet en kwam het beschadigde bestatand tevoorschijn.
      Vervolgens de site waarop de beheerdersmap staat afgesloten en naar de werkmap gegaan. In eerste instantie lukte het openen ook niet. Nadat opnieuw het bestand GD 2.8 was geïnstalleerd en via een aanwijzing om in te loggen en toe te stemmen dat ingelogd mocht worden met het wachtwoord van de beheerder, kwamen de gegevens weer naar voren. Vervolgen 2.8 aangepast via de internetsite aan 2.95. Tot op heden open de site normaal zonder problemen.

Ton Janknegt

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top