Foutmelding na installeren Upgrade Gensdatapro-3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Foutmelding na installeren Upgrade Gensdatapro-3

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      BeGe58
      Bijdrager

Na het instaleren van Gensdatapro-3 en het invoeren van de activeringssleutel kreeg ik de volgende melding: “Iets is niet in orde met een van de tabellen (#204) – neem contact op met de helpdesk.

Verder opende een log-schermpje met de melding:

….tot 2344
      Plaatsen fout recordnummer vanaf 2398
      …. tot 2399
      Plaatsen fout recordnummer vanaf 2432
      …. tot 2433

Wat te doen.

Mathieu Hendriks
      Bijdrager

Voer het volgende uit:
      Bestand – Bijzondere handelingen – Noodoplossing foute recordnummers.
      Daarna opslaan (diskette rechtsboven) en bestandenset sluiten en opnieuw openen
      MH

BeGe58
      Bijdrager

Beste Mathieu / Mijn eer Hendriks
      Allereerst bedankt voor uw tips tot nog toe. Ik kon gisteren niet eerder reageren daar ik naar de verjaardag van mijn dochter moest, en vandaag weer moest werken. Op uw eerder vraag ‘in welke dossiermap de foto’s en de akten ondergebracht zijn: kan ik u mededelen, dat deze zich bevinden onder C > gensdatapro > datagd 1 > geritsdossier oo1.

Uw aangereikte “noodoplossing foute recordnummers” heb ik reeds eerder geprobeerd en leidde niet tot resultaat.

Mvg Bert gerit

hlmvalkenet
      Bijdrager

Beste Mathieu,
      Kan je me vertellen waar ik Bestand- bijzondere handelingen enz. kan vinden?
      Ik heb deze tip al drie keer gekregen, maar ik zie het onderdeel ‘bijzondere handelingen ‘ niet.
      Henk Valkenet

Simsgen
      Bijdrager

Beste mijnheer Valkenet,
      De weg naar ‘bijzondere handelingen’ is als volgt:
      * Klik op de tab ‘Bestand’ -> glij op het ‘laddertje’ met de muispijl naar beneden totdat u in het 4e blokje (heeft als 1e regel ‘Backups’) de regel: ‘Bijzondere handelingen’ ziet staan. Rechts hiervan wordt nu automatisch een nieuw ‘laddertje’ geopend.
      * Glij met de muispijl hierover naar beneden totdat u komt bij het 3e blokje (heeft als 1e regel ‘SQL scherm’). Hieronder staat als tweede regel: ‘Noodoplossing foute record nummers’.
      * Klik met de linkermuisknop hierop.
      * Laat het programma zijn werk doen! Kan een tijdje duren! Soms loopt er ook nog een tijdbalkje mee, zodat u kunt zien hoever het programma is met de procedure.
      * Op het log scherm dat nu verschijnt wordt aangegeven welke bestanden zijn gecontroleerd en wat de laatste recordnummers zijn.. Dit is de uitslag van de herstelprocedure. Als het goed is is alles nu opgelost.
      Wilt u er zeker van zijn dat er geen fouten meer zijn:
      ** Ga naar tab Opties, klik daarop en glij naar beneden naar ‘Check recordnummers’. Rechts hiervan opent nu automatisch een nieuw laddertje.
      ** Klik op ‘Uitgebreid.
      ** Laat het programma weer zijn werk doen. Het log scherm opent weer, waarin bovenaan de uitslag van de procedure ‘Noodoplossing foute record nummers’ staat en daaronder volgt de uitslag van de laatste procedure..
      ** Als het goed is staat daar achter elke regel dat er niets verkeerds is gevonden.

Ik hoop dat u hiermee bent geholpen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Simsgen.
      • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Simsgen.
      btw
      Bijdrager

Dit gaat over menu-opties. Geheel linksboven staat het menu “Bestand”. Wanneer u dat uitklapt ziet er ergens eronder “bijzondere handelingen”. Wanneer u dat aanklikt klapt het uit en ziet u “Noodoplossing enz…”.
      Maar met versie 3005 is deze optie niet meer nodig want GensDataPro stelt aan het begin (bij openen van een GD3 bestand) voor om de tabellen even te verversen wanneer GDP merkt dat iets niet helemaal in orde is. Zo’n soort melding geeft windows ook wel eens bij een externe harde schijf. Het is een soort onderhouds-controle.

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top