Foutmelding “Nieuwe koppeling”

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Foutmelding “Nieuwe koppeling”

Weergave van 19 geneste reacties
  • Auteur
      poldurgenealogie
      Bijdrager

Wanneer ik de knop “Nieuwe koppeling” toepas om een persoon aan een kaart toe te voegen krijg ik de melding:
      Access violation of address 00405638 in module “gensdatapro.exe”. Write of address 00000080.
      Hoe repareer ik dit? Ik heb al geprobeerd met door met de laatste 3.0.0.9 update de installatie te overschrijven, maar zonder resultaat

btw
      Bijdrager

De melding betekent net dat er iets kapot is, maar er gaat iets mis. Ik zou de bron even sliten en weer openen en nogmaals proberen. Herstart eventueel even GDP en probeer nog eens.

poldurgenealogie
      Bijdrager

Even is het goed gegaan, vanmorgen werkte het ook goed, maar na afsluiten en weer opstarten verscheen hetzelfde probleem. Op dit moment hardnekkig lijkt wel. Ik heb voor de zekerheid ook nog een Windows 10 update gedaan, maar het mocht niet baten.

poldurgenealogie
      Bijdrager

Nog een aanvulling. Ook het verrekijkertje (zoekscherm) geeft dezelfde foutmelding.

btw
      Bijdrager

bent u eigenlijk administrator ? U kunt dat zien onder help van GDP.

poldurgenealogie
      Bijdrager

Hoe dat mogelijk is weet ik niet. Ik was geen Administrator. Inmiddels GDP opgestart als Administrator. Is dat de oorzaak?

btw
      Bijdrager

Dat is goed mogelijk. Administrators krijgen van Windows meer toegang tot plaatsen op de HD dan niet administrators.

poldurgenealogie
      Bijdrager

Wederom draait het programma een tijdje goed en vervolgens (nadat ik heb afgesloten en na verloop van tijd het programma weer opstart) krijg ik wederom de foutmelding. Ik heb de bestandenset van “oranje” opgevraagd en daar komt de foutmelding niet. Weer terug naar mijn bestandenset en dan weer die foutmelding. Weer terug naar “oranje” en vervolgens weer naar mijn bestandenset en dan is de foutmelding verdwenen. Overigens was ik hier vergeten als Administrator op te starten (en het programma werkt normaal). Ik denk dat er een ander probleem zich voordoet.

btw
      Bijdrager

ik zou even instellen dat u het programma altijd als administrator opstart.

btw
      Bijdrager

dit stelt u in door met de rechtermuisknop op het GDP icoon te klikken en in eigenschappen aan te vinden “opstarten als administrator”

poldurgenealogie
      Bijdrager

Inmiddels heb ik de eigenschappen ingesteld. Echter het probleem blijft zich voor doen! Overigens niet met de bestandenset van “Oranje”. Ik denk dan ook dat het ergens in mijn bestandenset fout zit.

poldurgenealogie
      Bijdrager

Ook het verrekijkertje (zoekfunctie) levert deze melding op!

btw
      Bijdrager

beste anonieme gebruiker, dan weet ik het ook niet

poldurgenealogie
      Bijdrager

Ik ben een legale gebruiker van gpd en heb gewoon ingelogd. Dus anoniem …
      Maar … kan de ontwikkelaar van dit programma mij mogelijk verder helpen?

poldurgenealogie
      Bijdrager

Kunt u mij verder helpen? Het probleem is echt hardnekking.

btw
      Bijdrager

Ik zie dat u de zaak op een J:\ schijf heeft staan. Wat is dat voor schijf ? Googledrive of zo ?
      Ik zou het eens proberen vanaf de c:\ schijf.
      Kopieer gewoon even de GDPRO map van J:\ naar c:\ en start dan de applicatie gensdatapro vanuit die c:\GDPRO\ map.
      (en open dan het GD3 bestand dat op de c:\ schijf staat)

poldurgenealogie
      Bijdrager

Beste BTW,
      Eerst een antwoord op de eerste vraag. Mijn desktop heeft een SSD schijf voor het besturingsprogramma en een HDD voor de gebruikelijke opslag. De J schijf is een partitie van de HDD. Dus ik gebruik geen opslag in de cloud of zo.
      Ik heb inmiddels de GDPRO naar de C schijf gekopieerd en het ziet ernaar uit, na een paar keer het programma te hebben opgestart, dat het euvel niet terug komt. Ik wacht nog even een tijdje af hoe het programma zich houdt.
      Ik houd u op de hoogte!
      Leendert

poldurgenealogie
      Bijdrager

Beste BTW (Bas?),
      Het programma lijkt zich inderdaad stabiel te houden. Echter … de dossiers zou ik graag op een andere locatie dan de C schijf willen hebben. Is dat mogelijk? Op dit moment zijn er zo’n 2400 dossiers gekoppeld. Ik gebruik deze dossiers ook voor andere doeleinden (bron voor een boek).
      Dit is overigens ook de reden dat ik het programma op de C schijf heb en de bijbehorende gegevens op de J schijf.
      Leendert

btw
      Bijdrager

Het hoort gewoon te kunnen, op een andere schijf. Maar geen netwerkschijf of zoiets. Wat ook een probleem kan zijn is wanneer een schijf met grote regelmaat door virusscanners wordt gecontroleerd, of door een of andere service onderhouden wordt. Hoe dan ook: op die J:\ schijf lijkt het niet te werken dus die zou ik er niet voor gebruiken.

poldurgenealogie
      Bijdrager

Beste BTW,
      Af en toe blijft het verschijnsel Foute melding etc. verschijnen. Opnieuw het programma opstarten en de kaart afsluiten door een andere opdracht wil wel eens helpen. Ik denk toch dat het ligt aan de nieuwe opzet met de extensie gd3. Voorheen, ook met een andere plaats van de bestanden – bv bij mij de partitie J-, heb ik dit verschijnsel niet eerder gehad.
      Voorlopig kan ik zo wel vooruit. Maar ik raad aan dit euvel in de gaten te houden.
      Leendert

Weergave van 19 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top