Gedcom 5.5.1 versie 3.0.1.0

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Gedcom 5.5.1 versie 3.0.1.0

Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      Andre
      Bijdrager

Bij het uploaden naar genealogieonline.nl krijg ik foutmeldingen over de aangeleverde Gedcom file.
      Een aantal fouten kwamen door verkeerde invoer van mijzelf, maar er blijven een paar fouten over waar ik niets aan kan veranderen door andere invoer in Gensdatapro.
      Ik heb de Gedcom file door een validator gehaald met de optie standards only.
      De volgende fouten zijn geconstateerd::
      Code Line Description Parent record
      E604 – The ‘CHAR’ tag value ‘ANSI’ is illegal. —
      W102 – The illegal ‘CHAR’ tag value ‘ANSI’ is most likely to be Windows 1252 (Western European) (code page 1252) but this may not be correct. —
      W101 – The file will be processed using illegal encoding Windows 1252 (Western European) (code page 1252). —

Ik gebruik de optie ANSI omdat de optie DOS geen vreemde karakter weergeeft.
      Mijn naam “1 NAME André Rijkeboer” wordt dan “1 NAME Andr‚ Rijkeboer”

Ik heb de Gedcom file door een converter gehaald en de karakterset veranderd van ANSI naar UTF-8 en in een editor de lijn “1 CHAR ANSI” aangepast naar “1 CHAR UTF-8”.
      Ik heb deze Gedcom file weer door een validator gehaald met de optie standards only. Nu waren deze foutmeldingen weg.
      Deze file heb ik opnieuw geüpload naar genealogieonline.nl en ook hier waren deze foutmeldingen niet meer aanwezig.
      Graag de optie “ANSI” aanpassen naar UTF-8..

Een ander punt is dat de referentie naar een foto niet langer mag zijn dan 30 karakters.
      W463 1588173 The length of the <MULTIMEDIA_FILE_REFERENCE> is limited to 30 characters. SOUR (S1026)
      hiervoor wordt aangegeven:
      R601 1588173 It is recommended to use cross-reference pointers to multimedia records. SOUR (S1026)

in de GEDCOM 5.5.1 code staat:
      MULTIMEDIA_FILE_REFERENCE:= {Size=1:30}
      A complete local or remote file reference to the auxiliary data to be linked to the GEDCOM context.
      Remote reference would include a network address where the multimedia data may be obtained

Het is niet de voorkomen dat de naam inclusief de padnaam groter is dan 30 karakter.
      Graag kijken of dit aangepast kan worden.
      Op dit moment worden wel alle foto’s in genealogieonline.nl herkend.

btw
      Bijdrager

u loopt een beetje achter. Haal de laatste versie even op op http://www.gdp3.nl
      Die bestandsnaamlengte is een ommissie in GedCom waar we niets aan kunnen doen, Gedcom is een beperkte taal.

Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top