Gedcom Export van GDP 2.9 met foto”s naar My Heritage

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Gedcom Export van GDP 2.9 met foto”s naar My Heritage

Tags: 

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur

Hoe krijg ik ik de links naar de foto”s mme in de gedcom vanuit GDP 2.9 (!) naar My Heritage?

btw
      Bijdrager

Wanneer de gedcom in de dossiermap staat (wordt hij standaard neergezet als er een dossiermap is) dan kloppen de paden. Maar hoe myheritage fotos opneemt moet u aan myheritage vragen

Reinier
      Bijdrager

Wij zijn overgestapt naar GDP v3 om een GEDCOM te kunnen maken met al onze fotos die wij aan onze stamboom hebben hangen. Het idee is om deze dan te importeren in een on-line programma (MyHeritage). Ik zie echter alleen een optie om een export te maken met pasfotos. of alleen een GEDCOM (zonder fotos). Hoe kan ik een GEDCOM maken met ALLE fotos die wij in GDP hebben staan?

Andre
      Bijdrager

Het gebruik van een GEDCOM file voor het overzetten van een stamboom van GDP (2.9 en 3.0xx) naar MyHeritage is niet zo eenvoudig omdat MyHeritage zich niet aan de GEDCOM 5.5.1 standaard houdt.
      Vanuit GDP kan ik zonder enige aanpassingen, via GEDCOM en het uploaden van alle foto’s, mijn stamboom publiceren op genealogieonline en een op TNG gebaseerde website. Ik gebruik dan de bovenste optie in GDP. Zie de bijlage 1 en de opmerking hierboven van bijdrager btw.

Als ik de GEDCOM file upload naar de Family Tree Builder van MyHeritage en het vinkje aanzet van “schrijf gedetailleerde log” dan worden alle foto geïmporteerd en gekoppeld. Zie bijlage 2. Echter worden er geen persoonlijke foto’s getoond.
      Hiervoor gebruikt MyHeritage niet, zoals de GEDCOM 5.5.1 standaard adviseert, de eerste foto bij een persoon, maar hebben zij een eigen systeem die niet in de GEDCOM 5.5.1 standaard staat. Indien je dit systeem bij de persoonlijke foto’s in de GEDCOM file zet, dan worden de overige foto’s niet meer geïmporteerd.
      Verder geeft de Family Tree Builder foutmeldingen van tags die wel volgens de GEDCOM 5.5.1 standaard zijn, bijvoorbeeld:
      1 OBJE
      2 FILE Fotos\pf000001.jpg
      3 FORM jpg
      is volgens de 5.5.1 standaard maar zij hanteren:
      1 OBJE
      2 FORM jpg
      2 FILE C:\gensdatapro\……
      Dit is niet volgens de 5.5.1 standaard terwijl volgens de kop van de MyHeritage GEDCOM file staat “2 VERS 5.5.1”.
      Zie bijlage 3.

Bij het gebruik van de Family Tree Builder is echter een probleem dat, indien het bestand door de foto’s te groot wordt, hij niet meer geüpload kan worden naar de site omdat het uploaden naar de site met een foutmelding afgebroken wordt. Ik had ruim 70.000 personen in mij stamboom en ik kon pas synchroniseren met de website nadat ik alle foto’s had verwijderd.

Indien je de GEDCOM file en de foto’s direct upload naar de MyHeritage website dan worden de foto’s, in tegenstelling tot genealogieonline en TNG, niet gekoppeld.
      Ik heb hierover nog een vraag uitstaan bij MyHeritage.

De MyHeritage website heeft geen mogelijkheid om niet gedefinieerde tags op te nemen, maar bij het importeren in de Family Tree Builder kan men de niet gedefinieerde tags om laten zetten in een notitie. Zie bijlage 2.

Bedenk ook dat de GEDCOM standaard een niet geactualiseerd systeem is van uitwisseling tussen programma’s en dat ook niet alle mogelijkheden van een programma via dit systeem uitgewisseld kunnen worden.

Andre
        Bijdrager

Als antwoord van Myheritage heb ik gekregen dat ik de Family Tree Builder moet gebruiken.

Reinier
      Bijdrager

Andre,
      Dank voor je uitgebreide antwoord. Hoor het graag als je antwoord hebt vanuit Myheritage. Ik heb ook nog een vraag uitstaan daat en zij gaan mijn GEDCOM bestand bekijken.

De rede dat ik Myheritage wil gebruiken is omdat ze een goed onderhouden app hebben die interessant zal zijn tijdens onze familiedagen. Geneanet, die wel fotos inlas maar niet een specifiek veld (waar een code in staat betreft de familietak waar de persoon behoort), heeft een app maar die wordt niet meer onderhouden en veel mensen hebben daar problemen mee. Heeft genealogieonline een app (ik kon niks vinden) of komt die er binnenkort?
      Nogmaals bedankt voor joue antwoord.

Reinier

Andre
        Bijdrager

Genealogieonline heeft geen app, maar de site past zich wel aan als je een telefoon gebruikt.

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top