Gedcom uit GDP3 uploaden naar Genealogie Online

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Gedcom uit GDP3 uploaden naar Genealogie Online

Weergave van 10 geneste reacties
  • Auteur
      vanBommel
      Bijdrager

GDP3 werkt op mijn laptop voor zover ik kan zien zonder problemen. Wanneer ik echter een Gedcom bestand upload via Genealogie Online komen daar nieuwe gegevens die ik in GDP3 heb ingevoerd niet aan. Ik upload het Gedcom bestand op dezelfde manier als ik tot voor kort met GDP2 deed. Hoe kan ik dit oplossen?

btw
      Bijdrager

Lijkt me een goeie vraag voor Genealogie Online.

vanBommel
      Bijdrager

Het uploaden naar Genealogie Online ging met GD2 altijd zonder problemen. Nu op dezelfde manier via GD3 geuploaded en er lijkt niets te gebeuren.. Lijkt me toch iets wat er mogelijk met GD3 niet helemaal goed gaat.

btw
      Bijdrager

Ging met GD2 ok al niet meer. De directe banden met Genealogie Online en de NGV zijn verbroken. Het is nog wel mogelijk een gedcom met pasfoto’s te maken en die te uploaden naar Genealogie Online.

vanBommel
      Bijdrager

Via de uploadknop in GD2 ging het inderdaad al heel lang niet meer. Via Gedcom uploaden-bestand kiezen-gensdatapro-datagd1-coret-stamboom.zip ging het met GD2 voor ik naar GD3 overging zonder problemen. Is die verbinding nu ik van GD2 naar GD3 ben overgegaan nu opeens verbroken? Het coretbestandje staat wel in GD3 evenals stamboom.zip..

btw
      Bijdrager

Daar is aan de kant van GDP niets veranderd. Dus wendt u tot GO aub.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door btw.
      vanBommel
      Bijdrager

Zo te zien werkt alles aan de kant van GenealogieOnline goed. Ik denk nu (ik ben maar een leek op dit gebied) dat ik het Gedcom bestand misschien niet meer op de manier zoals ik hierboven heb beschreven moet aanmaken. en wil het als volgt doen: menu Bestand-Export-Gedcom. Ik zie dan een hele rij bestandsmappen met bovenin “stamboomdossier”. Onderin moet ik nu een bestandsnaam invoegen. Daaronder staat: “Opslaan als Gedcombestanden (*.ged)”
      Kan ik als bestandsnaam zelf iets kiezen, bijv. “Export-03-09-2020”.?

btw
      Bijdrager

Wanneer u een GedCom maakt vanuit GDP mag u daar gewoon kiezen waar op uw harde schijf u de gedcom wilt hebben staan. Het wordt gewoon eens soort tekstbestand. Dit bestand dient u daarna te uploaden naar GO. Na de export staat de bestandsnaam van het resulterende gedcombestand wel al direct op het klembord dus u hoeft bij het uploaden niet meer te bladeren naar de plek van de gedcom: u kunt direct CTRL-V doen in het dialoogje waarin u het gedcombestand selecteert.
      Wanneer het daarna niet lukt, vraag Bob Coret dan waar uw gedcom blijft.

vanBommel
      Bijdrager

Ik heb waarschijnlijk de oorzaak van het probleem gevonden. Na het buiten gebruik stellen van de speciale uploadknop in GDP2 naar GenealogieOnline omwille van de veiligheid, werd zowel door de helpdesk van GDP als door GenealogieOnline een werkwijze beschreven om Gedcombestanden naar Genealogie Online over te brengen. Ik heb deze handelwijze altijd blindelings gevolgd zonder problemen tot het mis ging met GDP3. Het Gedcombestand leek niet aan te komen. Niets is echter minder waar. Oorzaak is volgens mij de “coret map” te vinden door aan te klikken: GensDataPro-datagd1-datagd1-coret. In deze bestandsmap kwam in GDP2 steeds het hele nieuwe bestand te staan. Dit is in GDP3 niet het geval. Daar staat nu nog het oude bestand van 26 aug. dat ik met GDP2 gebruikte om de Gedcom naar GenealogieOnline over te brengen. Ik had dit niet in de gaten en heb nu dus verschillende keren hetzelfde bestand naar GenealogieOnline geupload en dacht dat het daar niet was aangekomen omdat er verder niets gebeurde wat achteraf gezien logisch is.
      In het helpbestand van GDP3 staat een speciale werkwijze voor GenealogieOnline beschreven om het Gedcombestand naar GenealogieOnline over te brengen. Ik heb deze werkwijze gevolgd. Mijn genealogiebestand is nu met pasfoto’s bijgewerkt te zien op GenealogieOnline. De scans van doop-,trouw-begraafboeken, grafzerken etc zijn echter niet te zien Er wordt wel aangegeven dat het er 4061 zijn en dat ze niet zijn gekoppeld aan een persoon.
      Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?
      Zou het coretbestand (nieuwe bestandenset) misschien weer in een volgende versie werkend gemaakt kunnen worden?

btw
      Bijdrager

GDP werkt niet meer samen met de maker van Genealogie Online. Hoe Genealogie zijn spullen aangeleverd wil hebben zult u toch aan GO moeten vragen.

vanBommel
      Bijdrager

Met de optie “Gedcom met pasfoto’s” die volgens het helpbestand van GDP speciaal geschikt is om de gehele bestandenset over te brengen naar Genealogie Online is het mij na twee keer uploaden gelukt om alles over te brengen. Mogelijk was het bestand te groot om dat in een keer te doen.. Fijn dat deze nieuwe optie in GDP3 aanwezig is..

Weergave van 10 geneste reacties
  • Het onderwerp ‘Gedcom uit GDP3 uploaden naar Genealogie Online’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Scroll naar top