gedcom uitvoer met pasfoto

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro gedcom uitvoer met pasfoto

Weergave van 12 geneste reacties
  • Auteur
      jroddenhof
      Bijdrager

wanneer ik voor genealogieonline een gedcom bestand maak doe ik dit via export-> gedcom met pasfoto. volgens de handleiding zou bij deze uitvoer de gegevens die je tussen haakjes [[ ]] zet niet mee verstuurd worden. Helaas worden bij mij de gegevens wel verzonden en is dit op genealogie te zien.
      Ik heb dit diverse keren herhaald maar ik krijg het niet voor elkaar. En de gegevens tussen de haakjes weghalen is geen optie.
      Wie heeft er meer last van?
      Doe ik iets fout?

gr Johan.

vanBommel
      Bijdrager

Dag Johan. Ja ook bij mij zie ik op GenealogieOnline dat de gegevens die tussen haakjes geplaatst zijn, zichtbaar zijn. Dit is echt niet de bedoeling. Ik hoop dat deze fout snel hersteld kan worden want dat zijn gegevens die ik echt privë wil houden..
      gr. Jan.

btw
      Bijdrager

Heren, het is opgelost. Doe het nogmaals met deze versie:
      http://gdp3.nl/downloads/setupgdp3008.exe
      Ik lees hieronder graag of het hiermee is opgelost.

Simsgen
        Bijdrager

Is dit de laatste geautoriseerde versie? Maar er is nog geen mailtje uitgegaan ……

vanBommel
      Bijdrager

Fijn dat er zo snel een oplossing is, maar ……hoe doe ik dit (ik ben niet zo handig op dit gebied). Wordt gdp3.00.5 overschreven wanneer ik op de link klik, of moet ik eerst een kopie maken van datagd1 dan versie 3..0.0.5 verwijderen en dan datagd1 in de nieuwe versie plaatsen?

btw
      Bijdrager

Het is alleen gensdatapro.exe. Gewoon over de oude installatie heen installeren. Wel eerst GDP even afsluiten anders lukt het niet.

vanBommel
      Bijdrager

Ik krijg een scherm “Kan geen toegang krijgen….. mogelijk hebt u niet de juiste machtigingen etc. ” Zie bij “help” dat ik geen administrator rechten heb. Daarna op het GDP icoon rechts geklikt en als administrator aangemeld. Zie nu bij “help” dat ik volledig administrator ben. Sluit daarna het programma om de nieuwe versie te downloaden. Krijg daarna weer het scherm “Kan geen toegang krijgen….” Wanneer ik GDP opnieuw opstart krijg ik nu iedere keer een scherm “Wilt u toestaan dat deze app van een onbekende uitg. wijz. aan uw apparaat aanbrengt”. Ik klik op “Ja”. Kom dan weer in GDP en zie dat ik administrator ben. Kom zo dus niet verder. Hoe kan ik dit oplossen? Het scherm “Wilt u toestaan…” komt dus nu iedere keer terug wanneer ik GDP opstart.

btw
      Bijdrager

dat is bij alle programma’s die u start als administrator… dat is een flauwigheidje van Windows.

vanBommel
      Bijdrager

Wat ik na alle gebruikelijke waarschuwingen ook doe ik krijg constant onderstaand venster:

rood cirkeltje met wit kruisje C:\Users\jvbom\Downloads\setupgdp3008.exe
      Kan geen toegang krijgen tot het opgegeven apparaat, pad of bestand. Mogelijk hebt u niet de juiste toegangsmachtigingen voor het
      item..
      Bij “help” staat dat ik volledig administrator ben.

Op mijn tweede (reserve) computer kon ik zonder problemen de nieuwe versie downloaden.

vanBommel
      Bijdrager

Is het misschien beter/handiger om een backup van datagd1 te maken, GDP3.0.0.5 helemaal te verwijderen, de nieuwe versie te downloaden, sleutel aan te vragen en daarna de backup van datagd1 erin zetten?

vanBommel
      Bijdrager

Met mijn andere laptop waarop zonder probleem versie 3.0.0.8 kon worden gedownload een nieuw Gedcom-bestand naar Genealogie Online gestuurd. De gegevens die tussen haakjes in GDP worden weergegeven zijn nu niet meer zichtbaar in mijn publicatie. Fijn dat dit zo snel kon worden opgelost. Hartelijk dank.

btw
      Bijdrager

Op uw andere PC is een overijverig anti-virusprogramma bezig alles tegen te houden. Op zich heel goed… maar voor de update lastig. Doorgaans is er wel een “meer informatie” knopje waarna er ineens staat “toch uitvoeren”…. maar het verschilt erg.

vanBommel
      Bijdrager

Het scherm met het knopje “meer informatie” “toch uitvoeren” heb ik gezien, maar het uiteindelijk resultaat is steeds hetzelfde. Mijn reservelaptop heeft hetzelfde antivirusprogramma en daar heb ik dit probleem niet.

jroddenhof
      Bijdrager

Programma gedownload nadat ik windows en de virusscan toestemming heb gegeven dat het programma betrouwbaar was.
      Programma geinstalleerd, geen probleeem. Uitvoer Gedcom met paspoort gedaan en geupload.
      Alle gegevens tussen de [[ ]] haakjes is niet meer te zien.
      Gelukt.
      Dank U voor de snelle ondersteuning.

Weergave van 12 geneste reacties
  • Het onderwerp ‘gedcom uitvoer met pasfoto’ is gesloten voor nieuwe reacties.
Scroll naar top