gisteren nog ok, vandaag quasi blanco scherm bij opstart

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro gisteren nog ok, vandaag quasi blanco scherm bij opstart

Weergave van 8 geneste reacties
  • Auteur
      Danny007
      Bijdrager

Gisteren was alles nohg OK.
      Vandaag, bij het openen van GDP het volgende quasi blancoscherm (zie bijlage) in beeld (versie 3.0.1.0. met windows 10).
      Hoe kan ik dit recht zetten aub?
      Dank bij voorbaat.
      daniel.vlyminckx@telenet.be

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Dit zegt me zo gauw niets. Maar haal even 3.0.1.7 op (op http://www.gdp3.nl) en probeer nog eens.
      Blijft het problemen geven, neem dan de laatste automatische backup uit de backups map. de BCK001 variant is de recentste.
      (dus gewoon met open GD3 bestand.. en dan bladeren naar c:\gensdatapro\backups. Na openen wel weer opslaan onder de oorspronkelijke bestandsnaam)

Danny007
      Bijdrager

Beste,
      GDP 3.0.1.7 is thans geïnstalleerd. Raar, want gewoonlijk krijg ik een mail van NGV als er een bijwerking komt van GDP. Ik heb die nog niet gekregen en dacht dat versie 3.0.1.0 de meest recente versie was.
      Heb nu wel een nieuw probleem: de dossiers in de mappen: foto’s van documenten zijn vervangen door kruisjes: zie bijlage. Hoe kan ik dat terug rechtzetten aub?
      Met dank en vriendelijke groeten
      daniel.vlyminckx@telenet.be

Bijlagen:
      Danny007
      Bijdrager

Ook back-up maken met dossiers gaat niet meer (kleurt grijs ipv zwart, zodat dit niet actief staat).

btw
      Bijdrager

die backup moest opgeslagen worden over het oorspronkelijke gd3 bestand heen… ook op dezelfde plaats. Doe dat alsnog dan zijn de foto’s weer terug. (of eigenlijk: dan kan GDP de foto’s weer vinden, want die waren nooit weg)

Danny007
      Bijdrager

Beste,
      Het wil maar niet lukken.
      Heb GDP 3.0.1.7 geöpend; dan: open GD3 bestand; zoeken in back-ups; dan heb je de keuze tussen o.an: orange-bck001.gd en Vlyminckx….bck001.gd3;
      heb dan het laatste van die 2 aangeklikt;
      de bestandsnaam onderaan in dat kadertje eindigt op …bck001
      bestandstype staat op GD3 bestanden.
      Dan heb ik geklikt op “openen”
      Dan komt terug de melding: iets foutgegaan met dit bestand: neem contact op met de helpdesk.
      Als je dan op OK drukt in dat kadertje met de foutmelding, kom je terug in het quasi blanco scherm.
      Ik kan nergens iets opslaan onder dezelfde naam.
      Wat loopt er fout aub?

Bijlagen:
      MH
      Sleutelbeheerder

Ik neem aan dat je ook elke keer bij het afsluiten ja klikt op het bericht om een backup te maken.
      Er zijn in GDP 2 “soorten” backups. Backups die je maakt door op de diskette rechts bovenaan in het GDP-scherm te klikken of die tussentiujds automatisch aangemaakt worden en backups die je maakt bij hjet sluiten van GDP of via Bestand-maak backup.
      Als er tussentijds niets gebeurt is dus de backup die je bij het sluiten maakt de meest recente. Dus het heeft dan ook de voorkeur om deze het eerst te nemen.

Backups die je maakt met het klikken op de disketten worden opgeslagen in de map gdp/backups.
      Backups die je maakt via Bestand-Backups worden als gecomprimeerd bestand opgeslagen in de map GDP/GDZ. Deze laatste open je ook via Bestand-backups-backup terugplaatsen. Na openen onder de gewone naam opslaan via Bestand opslaan als gd3 bestand.

Bruno Klappe
      Bijdrager

Als ik een persoonkaart (als tekst) maak van een persoon die 2x getrouwd is, dan begint de vermelding van die huwelijken niet fraai.
      Er komt bijvoorbeeld uit:

Klaas Alberts Klappe, zn. van Albert Claessen Klappe en Geertje Dubbels, ged. RK te Schokland op 26-9-1766, visser, ovl. te Schokland op 2-10-1817.
      kerk.huw. (1) (RK) te Schokland op 2-12-1793
      met Elisabeth Willems Ouderling, dr. van Willem Dircks en Petronella Jansen Bien, ged. RK te Schokland op 29-9-1770, ovl. te Schokland op 10-12-1800.
      [dan komen diverse opmerkingen en de kinderen, met een punt na de laatste zin, zoals dat hoort]
      otr. (2) te Schokland op 27-5-1809, kerk.huw. (RK) te Schokland op 24-6-1809
      met Maria Jacobs Koridon [etc.]

De aanduiding kerk.huw (1) / otr. (2) begint ten onrechte met een kleine letter, terwijl de voorgaande zin afgesloten is met een punt.

Kan het programma niet zo aangepast worden dat er komt te staan:
      Hij tr. in de kerk (1)……….
      Hij otr. (2)……….
      Aangezien er na het eerste huwelijk doorgaans eerst een heel stuk tekst komt over de kinderen, zou het nog beter zijn als bij het tweede huwelijk kwam te staan:
      Klaas Alberts Klappe otr. (2)……

Hetzelfde probleempje doet zich ook bij het gezinsblad.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Bruno Klappe.
      Bruno Klappe
      Bijdrager

De voorgaande opmerking is door mij per abuis hier geplaatst. Heb daarvoor nu een eigen vraag aangemaakt. Excuus…

Weergave van 8 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top