Handleiding GDP versie 3?

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Handleiding GDP versie 3?

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur
      aad biesbroek
      Bijdrager

Is er ook een handleiding voor GensDataPro versie 3 beschikbaar?

A.J.B.

MH
      Sleutelbeheerder

Beste heer Biesbroek,

In gensdatapro vindt u onder help 2 handleidingen.:
      1) Basishandelingen, met o.a. duidelijke beschrijving over samenvoegen van bestanden.
      2) Help over het hoofdscherm, waarin elk veld dat u tegenkomt besproken wordt.

Verder heeft bijna elk ander scherm zijn eigen help; soms is het even zoeken waar het woordje help staat, links boven – rechts boven of ergens beneden.

Er wordt nog gedacht en gewerkt aan een schriftelijke handleiding.

mathieu hendriks

werner789
      Bijdrager

Beste Mathieu,
      Met de vragensteller vraag ik mij af, of er een handleiding beschikbaar is. Het liefst als een of meer PDF-bestanden die ik ergens van kan downloaden.
      Niet als een helpbestand in het programma zelf.
      Misschien zijn er meer gebruikers, die liever een gebruikershandleiding hebben als PDF bestand dan een helpbestand in het programma.
      Dus is mijn vraag, komt die er, of komt die er niet.

MH
      Sleutelbeheerder

Ja, het is de bedoeling om een pdf handleiding uit te brengen,.

geneaducatie
      Bijdrager

Op de website http://www.geneaducatie.nl staat een pdf met de grootste verschillen tussen 2.9 en 3.0. Het is gratis te downloaden. De in- en uitvoergidsen zijn nog bruikbaar maar er wordt op dit moment hard gewerkt aan een nieuwe gids die de oude boeken gaat vervangen. Ook alle nieuwe functies krijgen hier een plek in. Nog even geduld dus.

Simsgen
        Bijdrager

Beveiligen jullie je website dan ook gelijk conform de nieuwe privacyregels ?

Simsgen
          Bijdrager

De bewerkingen en aanvullingen komen niet door, ben wel ingelogd. Googelen levert een https adres op: https://www.geneaducatie.nl/download/GDP2en3.pdf
          Sorry voor de opmerking, maar het blijft belangrijk om alert te blijven op ‘onbeveiligde’ websites.

geneaducatie
            Bijdrager

De link klopt maar ik begrijp de zin erboven niet.. De website van geneaducatie heeft geen inlog en er wordt ook niets opgeslagen wat gestolen of misbruikt kan worden.. U kunt het bestand veilig downloaden.

Simsgen
              Bijdrager

Sloeg op mijn reactie binnen dit forum. Sorry voor het misverstand. Ik gebruikte een emoji van Windows, wat niet werd geaccepteerd binnen dit programma. Daardoor zag ik mijn reactie + verontschuldiging niet 🙂

werner789
      Bijdrager

Ik ben erg blij met het PDF-bestand dat door Geneaducatie is verzorgd. Dit zou eigenlijk standaard toegevoegd moeten worden bij elke nieuwe download of aanschaf van versie 3. Zelf heb ik gewerkt aan de in GDP3 aanwezige helpbestanden, door ze te selecteren, kopiëren naar Word en vervolgens zowel als Word document als PDF op te slaan. Dit kan overigens ook zonder tussenkomst van Word. Het is een flinke klus en je krijgt een heel dik boek of meerdere boeken. Nadeel is wel, dat niet alle plaatjes meekomen.

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top