Helpdesk GDP

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      Frank
      Bijdrager

Beste lezer,

Na jarenlang Pro-gen gebruikt te hebben wil ik overstappen op GDP. Omdat ik met het overzetten van de gegevens (GEDCOM) tegen problemen of vragen aan kan lopen vind ik het belangrijk dat ik telefonisch geholpen kan worden. Op de site van GDP zie ik bij de helpdesk alleen een e-mail adres staan. Om te vragen of ik ook telefonische hulp kan krijgen heb ik geprobeerd een mail te sturen. Volgens de site zou ik dan meteen een bevestigings e-mail krijgen, of anders moet ik de tekst bij “onderwerp” veranderen (zou kunnen gebeuren dat mail in spamfolder terecht komt). Ik heb 3x het onderwerp tekst veranderd en krijg geen bevestigings- e-mail. Weet iemand hoe de helpdesk van GDP wel te bereiken is? Het is wel belangrijk als je een nieuw programma koopt dat je geholpen wordt. Anders toch maar bij Pro-gen blijven… Die zijn wel makkelijk te bereiken.

vanBommel
      Bijdrager

Dag Frank. Lang geleden ben ik ook van Pro-gen overgestapt naar GensDataPro. omdat er met GDP veel meer mogelijk was. Ik heb daar geen spijt van. Het is een fantastisch programma met vrijwel onbeperkte mogelijkheden en het wordt nog regelmatig bijgewerkt. GDP had een heel goede helpdesk, Het was m.i. een “pareltje” binnnen de NGV. Ik ben meerdere keren heel vakkundig door medewerkers geholpen. Het was ook m.i. een visitekaartje van de NGV want men was op vrijwel elk genealogisch evenement aanwezig. Ook was er iemand vrijwel elke maand op het verenigingscentrum van de NGV waar je met vragen terecht kon.
      Helaas lijkt deze helpdesk zonder enige berichtgeving verdwenen nu de NGV aan het reorganiseren is. Ik hoop nog steeds dat hij eerdaags weer terug is, maar ik vrees van niet.. Gisteren heb ik nog contact gehad met B, van Wildschut, de maker van GDP. Hij zei me dat ik me geen zorgen over GDP hoefde te maken, binnenkort komt er weer iets nieuws aan vertelde hij. Over de helpdesk kon/wilde hij geen uitspraak doen.
      Mijn overgang van Pro-gen naar GDP verliep destijds zonder al te veel problemen. Wel moest ik hier en daar wat aanpassen. Het programma heeft ongekend veel mogelijkheden en dat is wanneer je begint best lastig. Naast de beknopte handleiding heb ik erg veel aan de 4 handboeken over GDP van Geneaeducatie geschreven door Jacqueline Hofland-Poot. Ook heb ik veel gehad aan GDP bijeenkomsten georganiseerd door het NGV.
      Mocht je meer willen weten mail me maar.
      Jan van Bommel.

Frank
      Bijdrager

Hallo Jan,
      Bedankt voor je reactie. De mogelijkheden en de grafische interface van GDP doen mij inderdaad overwegen om over te stappen. Ik denk dat ik toch nog even wacht tot er meer duidelijkheid is met betrekking tot de helpdesk. Ik neem aan dat je de gegevens hebt overgezet via Gedcom. Wat heb je moeten aanpassen na het overzetten?
      M.vr. gr.
      Frank de Wilde

vanBommel
      Bijdrager

Dag Frank,
      Het is zeker al 10 of meer jaar geleden dat ik ben overgestapt. Ik weet niet meer met zekerheid te zeggen wat ik moest veranderen. Er waren zo ik mij weet te herinneren geen fouten terug te vinden maar wel moesten hier en daar wat dingen op een andere manier beschreven worden.
      In het menu “Help” van het programma kun je lezen hoe je via gedcom de gegevens in GDP kan zetten. Ik heb dat destijds ook zo gedaan.
      Zoals ik in mijn vorige bericht schreef denk ik niet dat de helpdesk terugkomt, Heel jammer want de vrijwilligers die de helpdesk bemanden hadden heel wat ervaring en kennis en konden na toestemming ook via internet meekijken in het programma om te zien wat er niet goed was gegaan.
      Groet,
      Jan.

Frank
      Bijdrager

Hallo Jan,

ik ga afwachten wat er gaat gebeuren wat betreft de helpdesk. Ik hoop dat dat goed komt wel het lijkt me wel een mooi programma.

Met vriendelijke groet,

Frank de Wilde

Administrateur
        Sleutelbeheerder

Dag Frank en Jan,
        Er wordt aan de laatste fase gewerkt om GDP 3.x uit te brengen. Deze versie biedt een aantal vernieuwingen, Er komt een nieuwbrief hierover uit en dan is het te bestellen in onze webshop.
        Groet Arie van Herk, administrateur NGV

vanBommel
      Bijdrager

Dank voor de informatie Arie.

Frank
      Bijdrager

Bedankt Arie.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door Frank.
Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top