Hulpvraag over Genealogieprogramma’s in de subcategorie GensDataPro

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Hulpvraag over Genealogieprogramma’s in de subcategorie GensDataPro

• Dit onderwerp bevat 20 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door BeGe58.
Weergave van 10 geneste reacties
  • Auteur
      Administrateur
      Sleutelbeheerder

Welkom in ons Helpcentrum voor hulpvragen over Genealogieprogramma’s in de subcategorie GensDataPro

U kunt hier vragen achterlaten of reacties geven op vragen van andere personen

GerritHV
      Bijdrager

Twee meldingen ‘nieuwe’ programma GDP 3.0
      Bij invoering van ‘activiteiten’, bijv. beroep, krijg je tweemaal de vermelding! Daarna 1x verwijderen.
      Bij uitvoer krijg je de melding bij dubbele punten: 90% reageert niet. Later verdwijnt deze melding (gelukkig).

Simsgen
      Bijdrager

Ik had dezelfde opmerking onder ‘vastloper’ .

@GerritHV
      voor uw eerste probleem is opnieuw downloaden via de factuur link naar versie 3.01 de oplossing.
      De 2e opmerking geeft bij mij moeilijkheden. Dat ‘verdwijnen’ van de opmerking en het daarna verschijnen van de uitvoer duurt erg lang, en is hinderlijk. Hoop dat er snel ‘een reparatie’ voor komt.

Twan1954
      Bijdrager

Ik heb de versie 3.0 gedownload en geaktiveerd. Op het eerste oog werkt alles prima, alleen krijg ik bij het koppelen van bronbestanden geen optie meer voor het maken van thumbnails met als gevolg dat ik in het scherm het symbool zie van een map, ipv de afbeelding (zie bijlage).
      Als ik klik op dat symbool kom ik in het scherm voor de afbeeldingen (zoals in de oude versie) en als ik dan op het “lege” vak van de afbeelding klik kan ik daar voor de tweede scan met de button “maak thumbnail” alsnog een maken, maar voor de linker scan krijg ik een foutmelding (zie bijlage).
      Ik heb beide scans gemaakt met dezelfde scanner en dezelfde instellingen en het formaat van de eerste scan is ook aanmerkelijk kleiner. Ik start en gebruik GDPro als administrator.
      Wat gaat er fout?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door Twan1954.
        Twan1954
        Bijdrager

Als aanvulling;:
        Ik heb ook nog eens gekeken bij eerdere bronnen (ingevoerd met de versie 2.9) en daarbij viel me op dat soms het eerste bestand, soms de hele eerste rij van de bronnen niet zichtbaar zijn en soms gewoon alle bronnen in het overzicht staan. (dat is dan zowel de afbeelding als de bestandsnaam).
        zie de bijlagen bronnen1, bronnen2 en bronnen3.
        Wat helemaal eigenaardig is dat bij het aanzetten van het vinkje “details” (zie bijlage bronnen 1a) het eerste vakje WEL wordt weergegeven (incl. bestandsgegevens). Het lijkt me dus echt een fout in het programma.
        Overigens vind ik het jammer dat er geen echte helpdesk meer is om dit soort fouten en/of wensen te melden.

btw
          Bijdrager

haal de download nogmaals op dan krijgt u gdp 3.0.0.1 waarin dit probleem is opgelost

GerritHV
      Bijdrager

Advies: mogelijkheid maken ‘onderwerp’ aan te geven. Zie je in één oogopslag waarover het gaat!
      Dank voor de reactie over het downloaden. Maar bij de factuur staat toch de versie 3.0 of dit ‘automatisch’ verandert in 3.01?

Matthijs
      Bijdrager

Hi,
      Ik heb van het weekend een download gedaan en kreeg toen 3.0.0.0. Ik heb het vandaag opnieuw gedownload. De zip file en ninterne files hebben de zelfde namen, Alleen de aanmaak datums van de files zijn anders. En als ik nu het versie nummer op vraag is het 3.0.0.1.0, zie foto:

[attachment file="1751"]

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door Matthijs.
      • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door Matthijs.
      btw
      Bijdrager

De download linkt nu inderdaad door naar versie 3.0.0.1.

Twan1954
      Bijdrager

Ik heb een ‘wens’ voor de volgende update. (heb deze al eerder gemeld bij de toen nog actieve helpdesk maar is nooit antwoord op gekomen).
      Is het mogelijk om in het invoerscherm persoon het persoonsnummer groot weer te geven, net zoals in het invoerscherm relatie (zie 2 bijlagen)?

GerritHV
        Bijdrager

Mag ik nog twee ‘wensen’ toevoegen.
        1. Het patroniem wordt in het personenoverzicht bijna aan het ‘eind’ vermeld. Vind ik erg lastig. Zou achter ‘roepnaam’ vermeld moeten worden. Komt dan ook overeen met het ‘bewerkingsformulier’. Vergemakkelijkt ook het zoeken in ‘oudere’ generaties.
        2. Nu volgt het patroniem ALTIJD na de voornaam en vóór de achternaam. Maar er zijn families die o.a. in akten vermeld worden met het patroniem ACHTER de achternaam. Voorbeeld: Jan van Muylwick Mathysz. Dit is niet de enige familie!

122677
          Bijdrager

Je kan de kolommen toch zelf naar de gewenste plek slepen?

122677
      Bijdrager

Beste ontwikkelaars en medegebruikers van GDP 3.0.0.1,
      Ik heb enkele jaren geleden een website rondom mijn genealogie gemaakt, waarbij ik t/m versie 2.9.9.5 gebruikt maakte van een ASCI-export van de bestanden PRS en RLT , deze omzette naar UTF8 en die dan als tabellen op mijn website plaatste. M.b.v. PHP haalde ik dan met de code $query = “SELECT rel1,rel2,rel3,rel4,rel5,rel6,rel7,rel8,rel9,rel10 FROM prs WHERE recordnr=$hoofdpersoon”; de relatienummers op vanuit het PRS bestand, waarin de relatienummers netjes apart als rel1 t/m rel10 stonden. Daarmee haalde ik dan vervolgens de gegevens op uit de RLT-tabel.
      Die 10 aparte rel velden zijn nu helaas vervangen door het enkele veld rel, waar ik niet echt blij van ben geworden. Dat enkele veld rel geeft namelijk nu bv. als waarde 0[@]2[@]3[@]4[@]5 wat inhoudt dat rel1 nummer 2 heeft, rel2 nummer 3, rel3 nummer 4 en rel4 nummer 5.
      Om mijn website met de nieuwe ASCII-bestanden vanuit GDP 3.0.0.1 werkend te kunnen maken, moet ik die waarde 0[@]2[@]3[@]4[@]5 dus middels PHP op de een of andere manier zien om te zetten naar de vier aparte waardes 2, 3, 4 en 5, als zijnde de nummers van de relaties rel1, rel 2, rel 3 en rel4.
      Heeft iemand wellicht ditzelfde probleem? Hoe kan ik dit vervelende issue oplossen in PHP door vanuit die ene waarde 0[@]2[@]3[@]4[@]5 de variabelen rel1 t/m rel4 te kunnen vullen met de in dit voorbeeld gebruikte waardes 2, 3, 4 en 5?
      Ben benieuwd naar de reacties.
      Alvast bedankt,
      Hans van Gelder

122677
        Bijdrager

Beste ontwikkelaars en medegebruikers van GDP 3.0.0.1,
        Mijn bovenstaande probleem heb ik inmiddels zelf m.b.v. MS Excel weten op te lossen, waarbij ik de PRS-tabel en RLT-tabel op voorhand zodanig aanpas dat ik deze in mijn online database op de gebruikelijke manier kan importeren en ik ook niets aan m’n website hoef aan te passen.
        Heb de waarden in de kolom rel in het PRS-bestand kunnen opsplitsen en naar 10 nieuwe kolommen rel1 t/m rel 10 kunnen overzetten en zo ook de waarden in de kolom kind in het RLT-bestand kunnen opsplitsen en naar 29 aparte kolommen kind1 t/m kind 29 kunnen overzetten.
        Het is even wat extra werk vooraf, maar het werkt en ik kan gewoon verder met m’n huidige website.
        Met vriendelijke groet,
        Hans van Gelder

poldurgenealogie
      Bijdrager

Hoe kan ik aan de versie 3.0.0.1 komen? Op dit moment heb ik 3.0.0.0 en begreep dat met een update ik hiermee een aantal problemen kan oplossen.

BeGe58
      Bijdrager

Foto’s, gekoppelde akten, bidprentjes etc. zijn niet meer gekoppeld.

Weergave van 10 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top