Ik krijg na installatie melding #204 met verzoek contact op te nemen

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Ik krijg na installatie melding #204 met verzoek contact op te nemen

Weergave van 12 geneste reacties
  • Auteur
      HNauta
      Bijdrager

Zie bijlage – dit verscheen na installatie van gdp 3

Bijlagen:
      heemkunde
      Bijdrager

Ook ik krijg na installatie melding #204 met verzoek contact op te nemen. Diverse bestandensets geven geen probleem, maar 1 bestandenset geeft deze melding.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door heemkunde.
      btw
      Bijdrager

De oplossing is om onder [bestand] te kiezen voor [bijzondere handelingen]-[noodoplossing foute recordnummers]. Bij grote bestanden kan dat best lang duren. Laat hem goed uitlopen aub. Daarna opslaan en heropenen.
      Er is -met name bij vroegere versies van GDP- wel eens een recordnummer verkeerd geplaatst. Daar valt eigenlijk prima mee door te werken, maar het vertraagt. Vandaar de melding van GDP. Bovenstaande optie herstruktureert alle tabellen volledig. Een soort opfrisactie.

NvanZweden
        Bijdrager

hoi,

de oplossing werkt prima
        bedankt
        Niek

heemkunde
      Bijdrager

Dank. Ik heb de handelingen uitgevoerd. Maar kan gdp2 voor dit bestandenset niet exporteren naar gdp3. Schijnbaar lukt dat niet omdat ik nog geen sleutel heb. Bij de overige bestandensets was export naar gdp3 geen enkel probleem.

heemkunde
        Bijdrager

Met dank voor de hulp. Probeem is opgelost!

361-Graaff
      Bijdrager

Ik heb alleen maar problemen.
      Zoals Heemkunde op 30-08 om 8:48 meldde krijg ik ook de code #204.
      Vervolgens krijg ik een log bestand.
      Ik kan niet klikken door ‘btw’ aangegeven oplossing door te klikken op ‘bestand’
      Als ik dit doen gaat het programma denken en wordt het scherm vaag (= niet actief).

Vraag: Wat zijn in de gele balk hierboven genoemde ‘BBCodes’?

Mathieu Hendriks
        Bijdrager

De gele codes zijn html codes die gebruikt kunnen worden.in berichten, maar dan moet je wel kunnen programmeren met html.

Stuur via de knop selecteer bestand een tekstbestandje (maakt niet uit wat er in staat) om te zien of dat ergens op een beveiligde plaats wordt opgeslagen.
        Want als ik je vraag om een bestandenset op te sturen wil je niet dat iedereen die kan downloaden.

Dus even ter controle

MH

Maxim van Ooijen
      Bijdrager

Ik heb de melding ook gekregen. Ik schrok me wezenloos. Ga nu proberen om de boel op te lossen zoals hierboven beschreven. Spannend…

Overigens leidt mailen naar het aangegeven e-mailadres tot een verwijzing naar dit forum. Dit schermpje verdient het om bijgewerkt te worden. 😉

2020-08-31-gdp-foutmelding-2

Bijlagen:
        361-Graaff
        Bijdrager

Bij mij lijkt de gehele zaak vast te lopen. De cursor is een ronddraaiend cirkeltje geworden. Daar begrijp ik uit dat er in het programma e.e.a. gebeurt. Na herstart kreeg ik dezelfde foutmelding #204. Meer dan 24 uur laten draaien. Resultaat: alleen een draaiend cirkeltje.
        Hoe hier een oplossing voor te vinden?

Wat zijn BBCodes? Wat wordt er geformateerd?
        met groet,
        Kees de Graaff

Maxim van Ooijen
      Bijdrager

Ik heb gedaan wat hier stond en volgens mij werkt het. Het valt me ineens op dat ik nu een persoonsrecord nummer 1 heb. Voorheen begon alles met nummer 2. Kan dat de reden zijn dat de boel blokkeert en de foutmelding geeft?

btw
      Bijdrager

Voor de goede orde, GDP3.0 kan een persoon nummer 1 bevatten, maar die ontstaat pas wanneer een nieuw persoon wordt igevoerd. Alle personen houden hun oorspronkelijke nummer. Persoon nummer 1 is dus na conversie van GD2 altijd een leeg persoon.
      (u kunt overigens personen van persoonsnummer wisselen, bijvoorbeeld uzelf nummer 1 maken. Zie onder het menu “bewerken”).

Maxim van Ooijen
        Bijdrager

Bedankt voor het antwoord. Ik was mij er niet van bewust dat ‘persoon 1’ een verandering in 3.0 was. Dan vraag ik mij af of er meer van dit soort veranderingen opduiken.
        Maar het antwoord gaat wel voorbij aan de vraag of het invullen van persoon 1 vervolgens de fout in de tabellen (met verwijzing naar #204) veroorzaakt. Hebben alle mensen met dit probleem nieuwe personen ingevoerd zodat persoon 1 is gevuld? Dan zit daar waarschijnlijk het probleem.

btw
      Bijdrager

De fout die wordt gemeld door GDP3 zat ook al in het GD2 bestand. Maar omdat GDP 2.9 er niet echt last van had is er nooit iets over gemeld. GDP3 wil het per se gewoon even in orde maken. De fout heeft niets te maken met het feit dat er nu een persoon 1 kan worden aangemaakt.

361-Graaff
      Bijdrager

Foutcode #204. Ik heb nog steeds geen oplossing voor wat ik bij eerdere bijdragen # 1695 en #1732 heb aangegeven.
      Maxim van ooyen reageerde (melding #1710) er op dat hij eenzelfde foutmelding had. Laat svp weten, als het probleem opgelost is, hoe te handelen.

361-Graaff
      Bijdrager

reach1e op de toegestuurde e-mail van 06-09-2020 van 19:46

361-Graaff
      Bijdrager

Dit bericht is vanaf mijn tweede pc.
      kees de Graaff

361-Graaff
      Bijdrager

Met 3.0.0.2 versie lukt het wel.
      GD2 bestand weer geopend en vervolgens ging de conversie perfect.
      Het programma werkt weer prima, maar nu in de laatste versie!

Weergave van 12 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top