Installatie GensDataPro

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Installatie GensDataPro

• Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar geleden door MH.
Weergave van 9 geneste reacties
  • Auteur
      Wim van Mierlo
      Bijdrager

Ik ben al jaren een trouwe gebruiker van GensDatoPro, nu wil ik graag GensDataPro installeren op een nieuwe laptop. Deze laptop heeft echter geen CDROM-drive.. Wat zijn de mogelijkheden om toch GensDataPro te kunnen installeren.

geneaducatie
      Bijdrager

U kunt direct overstappen op versie 3 want die gaat alleen per download, of u kopieert de bestanden van de cd-rom naar een usb-stick en dan gebruikt u die voor de installatie.

Wim van Mierlo
      Bijdrager

Maar hoe kan ik de activeringscode ontvangen, als ik het menu volg wordt gevraagd om een factuurnummer, betekend dit dat ik versie 3.0 moet kopen?

MH
      Sleutelbeheerder

Ja, want versie 3 is niet zomaar een update.
      Het is met name onder de motorkap een heel vernieuwde versie. Er wordt van een andere database gebruik gemaakt en de losse GD2 files die we van 2.9 kennen zijn vervangen door één GD3 file.

Een gebruiker van GDP koopt de nieuwe versie voor 20 euro.
      Ga naar ledenservice en maak een account aan (voor de winkel is een nieuw account nodig.) Klik daarna op webshop en de rest wijst zich vanzelf.

Heidela
      Bijdrager

Goedemiddag,
      Vorige week versie geïnstalleerd., bij het opstarten de vraag om GD2 over te zetten naar GD 3, keurig uitgevoerd.
      Ik mijn programma op een externe harde schijf staan.
      Onder datag 1 vindt ik geen GD 3 terug, bij het- zoals aangegeven in read me- Bestand/export als GD3 bestanden set exporteren naaar GD3 krijg ik de melding:
      X CANNOT PERFORM THIS OPERATION ON A CLOSED DATASET.
      Wie heeft een tip I dit op te lossen.
      Is het verder aan te bevelen om een apart GDP 3 mapje aan te maken.

Alvast bedankt,
      Elvedeha

btw
      Bijdrager

Apart mapje GDP3 is niet nodig. Heeft u al GDP3005 ? En voert u GensDataPro als administrator uit ?

nbheyning
      Bijdrager

Wanneer kkomt de activatiecode? Gisteren gekocht, betaalt en gedownload, maar nog geen activatiecode gezien..

nbheyning
      Bijdrager

overigens zie ik dat de tijd niet correct is. Mijn bovenstaande bericht is van 9.37 uur en niet 7.37 uur.

jantaken
      Bijdrager

Ik werk al vele jaren met veel plezier met GensDataPro 2 op 2 computers.
      Updates op GDP2 en voor Windows heb ik altijd kunnen registreren op beide computers.
      Nu is mijn vraag: kan ik GDP3 ook op beide computers draaien of moet ik 2 exemplaren aanschaffen?
      Vriendelijke groet,

MH
      Sleutelbeheerder

Evenals bij GDP 2.9 kunt u nu GDP 3 ook op meerdere computers installeren.. U hoeft geen nieuw exemplaar te kopen.. U kunt hetzelfde programma gebruiken dat u hebt voor de installatie op de eerste computer.
      Wel moet u ook nu een 2e activatiecode aanvragen (gratis); elke sleutel is afhankelijk van eigenschappen van de computer waarop GDP draait.

Weergave van 9 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top