Instellingen

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      tkglas
      Bijdrager

Geachte heer/mevrouw,

Mijn nieuwe versie van GDP 3 is vandaag geregistreerd. Het was wel wennen met het “indexeren object 3”, maar ik ben er nu uit. Het viel me op dat de door mij aan de landnamen toegevoegde plaatsnaam [Unie van Zuid-Afrika] nu in een parenteel (dus in alle uitvoer) te zien is als: [UZA]. Was het te lang? Verder kon ik in de vorige versies overzichten maken met daarin aangevinkt welke opties in het tabblad Instellingen ik voor de uitvoer van belang vond, dus afwijkingen van de standaardwaarden. Ik ben de naam van de overzichten nu alweer vergeten. Ik hoop dat u mij begrijpt. Nu krijg ik als ik een parenteel wil uitdraaien alleen de opties: standaardwaarden en: maak uitvoer te zien. Ik vond die overzichten toch wel makkelijk. Moet ik nu voor iedere uitvoer zelf de instellingen aanpassen?

Mijn groeten,

Tjaart Glas

MH
      Sleutelbeheerder

Geachte heer Glas,

In de oude versie stonden m.n. het tabblad uitvoer en het tabblad bewerkopties boordevol mogelijkheden die je kon aanvinken. Dat is nu verdeeld over een aantal subtapbladen. Zo bevat rapportage nu 7 subtapbladen. En evenals in 2.9 kun je hier in het laatste tabblad (overig en instellingen) een eenmaal ingevulde rapportageprofiel opslaan zodat je dat weer kunt gebruiken.
      Dus een rapportageprofiel voor bv. een persoonskaart of een kwartierstaat of een parenteel etc..

met vriendelijke groet
      Mathieu Hendriks

btw
      Bijdrager

Het was op zich best fijn, alle instellingen op één scherm… maar het was ook een beetje te gek. Veel te druk. Dus we hebben de instellingen per tab weer opgedeeld in sub-tabs. Dat is in het begin weer even zoeken. Maar de instellingen blijven wel bewaard, dus je hoeft alles slechts éénmaal in te stellen. (merk op dat elke tab en subtab weer een eigen helpscherm hebben waarin alles wordt uitgelegd)
      Wat die landnaam betreft: in de tab “afkortingen” is denk ik ergens bij je uitgevinkt “landen voluit”. Vink dat weer aan, dan zie je weer de volledige naam in de uitvoer. (idem met provincie/regionamen)

tkglas
        Bijdrager

Hartelijk dank voor de uitgebreide beantwoording!

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top