invoeren ouders

Weergave van 11 geneste reacties
  • Auteur
      h.Kersten
      Bijdrager

bij het toevoegen van de ouders kan ik alleen de vader invoeren. Bij het zoeken van personen kan ik niet scrollen naar de volgende persoon met dezelfde naam.
      Wie kan mij helpen? Geeft de invoer van de versie 3 wellicht de oplossing?

Tobias Bos
      Bijdrager

Je kunt met F4 (of onder bewerken Ouder toevoegen) een ouder toevoegen. Als dat de moeder is, zet je onderaan dat het om een vrouw gaat.
      Als de vader al is ingevuld kun je met F4 (of onder Bewerken Moeder toevoegen) de moeder toevoegen.
      In het tabblad Personen kun je de personen selecteren: eerst op Voornaam klikken en dan op Achternaam klikken. De namen zijn dan gesorteerd op Achternaam – voornaam.

h.Kersten
      Bijdrager

sorry maar ik F4 niet gebruiken. tekst is niet “vet” afgedrukt

Simsgen
      Bijdrager

U kunt hier: https://www.geneaducatie.nl/download/GidsGDP3_Basis.pdf precies lezen hoe u de gegevens van een gezin kunt invoeren.
      Volg de stappen precies en er kan niets fout gaan. Dit zijn de eerste drie hoofdstukken van het Basisboek voor GenDataPro 3 .
      Veel succes!

h.Kersten
      Bijdrager

de toets F4 kan ik niet gebruiken. De tekst invoeren ouders is niet “vet” afgedrukt. Het icoontje links is anders dan normaal.
      Voor alle duidelijkheid ik heb reeds meer dan 70.000 personen in mijn bestand. Echter van de een op de andere dag heb ik problemen met het invoeren van ouders. Het is mogelijk slechts een van de ouders in te voeren..
      Bij het opzoeken van personen loopt slechts het persoonsnr. links van het scherm.

btw
      Bijdrager

Volgens mij werkt u nog niet met GDP3. Er lijkt dus ineens iets veranderd waardoor dingen niet meer lukken in GDP. Misschien heeft u een relatie linksboven staan. Dan lukt toevoegen van ouders inderdaad niet. Plaatst u eens een printscreen in dit forum, en probeer even zo volledig mogelijk te zijn in het vertellen wat u doet en wilt doen.

h.Kersten
      Bijdrager

dat klopt. Ik inmiddels de nwe versie besteld.
      als ik Hendrikus de Wildt opzoek zegt de computer hem niet te kennen. Ze is getrouwd met Jacoba Jacobs. Maar zoals je kunt zien geeft de computer Hendrikus de Wildt.

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

zou het kunnen dat u De Wildt in de tabel heeft staan als “Wildt, de” ? Zoek dan even op Hendrikus *Wildt (dus met een sterretje vóór wildt) en kijk eens wat hij dan vindt…

h.Kersten
      Bijdrager

sorry,
      maar geen reactie

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

ok, maar laat nou even zien dat hij WEL in de tabel staat… want dat zien we nog nergens…. Dus even één keer opzoeken met de hand in de tabel…. We willen natuurlijk wel zien dat hij in de tabel staat voordat we concluderen dat het zoekscherm het niet goed doet…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door btw.
      h.Kersten
      Bijdrager

zie bijlage.
      .

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Dit komt vanzelf in orde GDP 3.0. Bij na openen van dit GD2 bestand in GDP3 zal GDP twee dingen vragen: beantwoord die dan met ja en dan is het daarna in orde. Het zal wel even duren, met 70.000 personen dus even geduld dan,
      De GD2 bestanden blijven ongewijzigd dus het is zonder enig risico.

Weergave van 11 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top