invoerscherm GDP 3

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro invoerscherm GDP 3

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      B.J. Gesink
      Bijdrager

Goede morgen,

Ik heb een vraag over het nieuwe invoerscherm van GDP 3.0.0.9.
      Bij “Overleden” heb ik “Gesneuveld” ingevoerd. Ik kan dat NIET meer verwijderen. Wel wijzigen in een andere manier van overlijden. Zie printscreen 1:

Hetzelfde is het geval bij “Ovl.status”. Daar heb ik “Vermist” ingevoerd. Ook dat kan ik wel wijzigen maar NIET verwijderen.
      Zie printscreen 2:

In beide gevallen mis ik de mogelijkheid zoals die wel aanwezig is bij b.v. de geboortedatum. Daar is een veld “blanco ” gelaten waardoor je zo nodig de gegevens kunt verwijderen.
      Zie printscreen 3:

Is er aan andere mogelijkheid om (anders dan door het verwijderen van de persoon) de twee genoemde velden weer “leeg” te krijgen??

Met vriendelijke groeten,

Ben Gesink

btw
      Bijdrager

De eerste opties van de twee geven alleen uitvoer wanneer er een datum of plaats bij is ingevoerd. Dus dat is eigenlijk blanco, tenzij datum of plaats

B.J. Gesink
      Bijdrager

BTW, ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

B.J. Gesink
      Bijdrager

Ik heb nergens een datum of plaats ingevoerd, De ingevoerde gegevens zijn echter zowel op het scherm als bij uitvoer van bv de persoonskaart WEL te zien.

btw
      Bijdrager

vink de bovenste opties aan en zie hoe de uitvoer eruit ziet.

B.J. Gesink
      Bijdrager

BTW, het is gelukt. Bedankt voor het advies.

Kuhlman46
      Bijdrager

Na de iinstallatie van de update naar GDP 3 wil ik een nieuw persoon in mijn bestand invoeren. Hij voert die persoon in als persoon nr. 1. In de vorige versie zou dat nr. 9642 moeten zijn. Wat doeikfout op hoe kan ik dat veranderen.
      D.Kuhlman

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top