KDG-bestand lezen, en converteren naar GEDCOM

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro KDG-bestand lezen, en converteren naar GEDCOM

• Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken geleden door jdr.
Weergave van 1 genest reactie
  • Auteur
      borgsteede
      Bijdrager

Hallo allemaal,

Bijna 10 jaar geleden kreeg ik een DVD getiteld “Middeleeuws Vlechtwerk”, met daarop een stamboom van Karel de Grote, en een viewer die duidelijk een aangepaste versie is van GensDataPro. Er zat ook een demo-versie bij van GDP 2.9.

Omdat ik geen geregistreerde GDP-gebruiker ben, en meestal met Gramps werk, op Linux, wil ik die stamboom, met media, graag omzetten naar GEDCOM, als naslagwerk voor eigen gebruik in Gramps, waar ik dan zonodig gegevens uit kan overnemen, met bronvermelding, en alles erbij.

Als ik de bestandenset onder Windows met de meegeleverde GDPdemo probeer te openen, krijg ik echter niets te zien, en ik meen me te herinneren dat hier op de oude site ooit een oplossing voor stond vermeld. Hernoemen van KDG.kdg naar KDG.gd2 helpt niet, dus er ontbreekt blijkbaar toch iets.

Is hier een oplossing voor? En kan ik, met de demo, het bestand dan ook als GEDCOM exporteren?

vriendelijke groeten,

Enno

jdr
      Bijdrager

Vragen over gensdatapro graag naar helpdeskgdp@gmail.com

Weergave van 1 genest reactie
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top