Leeftijdsaanduiding

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Leeftijdsaanduiding

• Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 maanden geleden door btw.
Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      fmoubis
      Bijdrager

Als ik de leeftijd van overlijden invul in het bewerkscherm krijg ik in de rapportage onder de regel begrafenis “ca.64 jaar oud in 1960”
      Dit gebeurt bij alle personen waar ik de leeftijd invul ook al zijn ze al tientallen jaren door in 1960 maar ook die na 1960 overleden zijn.
      Foutje in de programmatuur?

[attachment file="2977"]

[attachment file="Leeftijd 1960 (2).png"]

[attachment file="2978"]

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Dan heeft u vermoedelijk in het selectiescherm gezocht op “levend in 1960”. Daarom meldt GDP dit zo op het scherm.
      Doe even F10 dan is het weg

fmoubis
      Bijdrager

Ik krijg in de gaten dat als ik selecteer en “levend in het jaar 1960 ± 0 invul er een leeftijd op de het peroonsscherm wordt ingevuld.
      Maar als iemand al jaren door is in 1960 moet de regel leeftijd ca. NN jaar oud in 1960 toch niet meer voorkomen?

btw
      Bijdrager

De gedachte hierachter is zo: stel je weet van een Jan de Vries die in 1830 in het leger gaat. Selecteer dan de Jan de Vriesen die leven in 1830.
      Wanneer u het selectieresultaat doorloopt ziet u bovenin gelijk hoe oud elke Jan de Vries was in 1830. dat is handig. Diegene die rond de 20 is is dan een goede kandidaat.
      Wanneer u echter personen buiten de selectie ook bekijkt kunnen deze personen misschien nog niet of niet meer leven in 1830, en staat er soms de leeftijd die ze hebben bereikt. Vandaar. Stoort het ? Doe dan F10.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top