lege regels in opmerkingen (algemeen)

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro lege regels in opmerkingen (algemeen)

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      GerritHV
      Bijdrager

Vooraf: jammer dat er geen zoekfunctie is ‘ingebouwd’. Nu kan ik een vraag stellen of opmerking plaatsen waarover al eerder iets is gezegd.
      In de rubriek opmerkingen ‘algemeen’ was je verplicht in het ‘oude’ programma voor een lege regel de opdracht <br> in te voeren. Dat is nu niet meer nodig. De lege regel (met enter) blijft staan!
      Ik had al eerder gemeld dat bij ‘opening’ van de opmerking de lege regel alleen bij de 1e opmerking ‘verdwijnt’. Je moet dan extra opletten dat je de lege regel weer invoert via enter.
      Echter bij uitdraai zijn de lege regels ‘verdwenen’. Dat is hoogst irritant! Ofwel ‘wat je ziet’ is niet hetzelfde als ‘wat je krijgt’. En de lege regel is juist daarvoor bedoeld!

btw
      Bijdrager

Lege regels aan begin of eind van een opmerking verdwijnen altijd. Legere regels IN de opmerking niet.

GerritHV
        Bijdrager

Misschien niet goed geformuleerd? Het gaat om de rubriek ‘opmerkingen’. ‘Vroeger’ als je bijv. twee opmerkingen had ‘moest’ je met <br> de opmerkingen scheiden. Met een harde return was dat niet mogelijk. NU is dat wel mogelijk. Met een harde return worden opmerkingen gescheiden. Maar bij de uitdraai NIET. Ik heb alle <br> tekens verwijderd omdat de harde return hetzelfde effect had: ‘wat je ziet’. Met <br> zag je zelfs twee lege regels.! Je mag toch verwachten van wat je ziet op het scherm ook in de uitdraai komt. Vind ik echt een tekortkoming!

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door GerritHV.
      Bruno Klappe
      Bijdrager

Ook ik zou heel graag zien dat er op een eenvoudige manier witregels geplaats kunnen worden in het algemene opmerkingenveld bij de personen en de huwelijken.
      Dat doen door de code <br> op de gewenste plekken te plaatsen is niet handig, niet fraai, en werkt bovendien niet goed.
      Als je een gezinsblad of persoonskaart (als tekst) uitdraait, krijg je in het uitvoerscherm op die plaatsen een lege regel, plus een extra regel met een punt.
      Bij opening in Word worden die regels zelfs omgedraaid: eerst een regel met een punt, dan een lege regel.
      En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
      Zoals voorgesteld zou het het mooiste zijn als je gewoon een enter kunt geven bij het invoeren, wanneer je een lege regel wilt hebben. En dat het bij de uitvoer dan ook echt een lege regel blijft.

Zou dit wellicht aangepast kunnen worden?

GerritHV
        Bijdrager

Bruno: helemaal mee eens!

Floris
      Bijdrager

Ook ik heb het probleem, dat lege regels binnen opmerkingen niet in de uitvoer verschijnen! Erg vervelend.
      Is er geen enkele manier om dat toch gedaan te krijgen???

PS De instructiefilmpjes zijn een goede aanvulling!!

GerritHV
        Bijdrager

Is het misschien een idee een apart item o.i.d. te openen/maken waarin opmerkingen/suggesties voor verbeteringen etc. voor GDP gemaakt kunnen worden. Nu blijft de ‘lege regel’ discussie een beetje hangen omdat daarvoor de software aangepast moet worden.

Bruno Klappe
      Bijdrager

Het probleem van de verdwenen witregels is opgelost in de nieuwste versie 3.0.1.9.
      Witregels op het invoerscherm van de algemene opmerkingen blijven voortaan witregels in de uitvoer.
      Bedankt!

GerritHV
        Bijdrager

Dat is heel fijn! Mijn versie eindigt nog met een 0! M.i. nog geen bericht ontvangen om te updaten. Zal nog wel komen. Ik was (weer) begonnen met <br>!!

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door GerritHV.
      btw
      Bijdrager

We sturen geen berichten rond over updates. Ook update GDP zichzelf niet.
      U kunt zelf zien of er een nieuwe versie is in GDP onder HELP menuoptie “nieuws”.

GerritHV
      Bijdrager

Dat ‘ontdekte’ ik gisteren toen ik een bijdrage las van Bruno Klappe. Hij had een link in zijn bericht geplaatst en vervolgens zag ik de lijst van updates. Dáárvoor had ik op de gewone site van het NGV gezocht maar niets gevonden. Dat er een ‘tijdelijke’ website was, was mij onbekend maar dat kan ook aan mij liggen.. In ieder geval is – voor mij – het probleem opgelost.

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.