Losse personen

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      Marcel_M
      Bijdrager

Hallo,
      Is er een manier om te controleren of alle ingevoerde personen wel aan een ander persoon gekoppeld/ gerelateerd zijn.? Dus om “losse personen” op te sporen.
      Ik gebruik versie 3.0.0.5. Ik hoor het graag.

Tobias Bos
      Bijdrager

Dat kan eenvoudig door onder Bestand te kiezen voor Export en dan Checklijst met selectie (als er geen selectie gemaakt is, is het totaal de selectie). Je kunt dan in Excel filteren op lege velden voor vader, moeder en relatie. Als die drie velden leeg zijn heb je een los persoon.

btw
      Bijdrager

Er is een nog eenvoudigere methode, die precies hierom is gemaakt: onder opties-bepaal verwantschappen. GDP geeft in het logscherm dan een lijst met alle “verwantschappen”, op grootte van de verwantschap. De grootste bovenaan. Daarna een lijst met groepjes personen tot aan de eenlingen, die verder nergens aan vastzitten. Een klik op een persoonsnummer tussen [ en ] brengt u gelijk naar die persoon. Goed klikken… wil wel eens wat traag reageren.

Marcel_M
      Bijdrager

Dank voor beide tips van @Bos en @BTW. Daar kan ik zeker mijn voordeel mee doen. Een beetje out-of-the-box denken.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top