namen bij foto

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      AVA
      Bijdrager

Goede morgen
      Ik ben begonnen met namen in een foto te zetten. Het gaat allemaal nog niet vlekkeloos.
      Nu heb een groepsfoto staan in het mapje bij de opa. Als ik nu aan alle personen een naam geef komt automatisch ook de naam van opa erbij te staan. Hoe kan ik die weer weg krijgen. Hij staat dus niet op deze groepsfoto.
      Een tweede vraag is.
      In een huwelijksfoto staan 2 bruidsmeisjes. 1 is familie en kan ik dus netjes plaatsen. De andere is geen familie maar ik weet wel haar naam. Hoe kan ik die wel erbij zetten, zodat men later weet hoe zij heet. IK wil liever geen record aanmaken omdat ik zelfs niet weet wie haar ouders zijn.
      mvgr
      Anne Lies Verschuure-Aalbers

btw
      Bijdrager

Ik snap dat het allemaal nakomelingen van opa betreft en dat de foto daarom in het dossier van opa zit, maar op zich, als opa zelf niet op de foto staat, is er wat voor te zeggen om hem ook niet in het dossier van opa te doen. Dus dan gewoon dossieroverzicht van opa openen, en die ene foto verwijderen.
      Wat betreft niet-gerelateerde personen: er is niets mis met het invoeren van personen die niet bij de familie horen. Getuigen staan er bijvoorbeeld immers ook in en die zijn niet altijd familie. Het is mogelijk om vanuit het dossierscherm, met een klik op “toewijzen” gelijk een geheel nieuw persoon te maken die aan niemand anders is gerelateerd. Ikzelf kan geen goede reden verzinnen om niet gerelateerde personen niet in te voeren maar wie dat toch niet wil die zal dan ook niet de naam bij die personen in de foto krijgen. Persoonlijk heb ik alle mensen die ik ken ingevoerd, ook omdat daarmee de verjaardagen bij hou (en een kalender uitprint) en ook hou ik zo de foto’s van die personen, emailadressen, telefoonnummers en adressen bij (ook handig voor de adressenuitvoer elk jaar voor de kerstkaarten). GDP wordt dan bijna een soort relatie-beheer systeem.

AVA
        Bijdrager

Dank voor je reactie. Sorry voor de late reactie van mijn kant.
        Heb ik nog even een vraagje. Als ik in een foto de namen heb gezet. Komen die dan bij alle fotos in de mappen van de andere personen? bijv. 10 personen. alle namen op de foto in map bij persoon 1.. en dan ook graag de namen op dezelfde foto in de mappen van de andere 9 personen.
        Alvast weer heel hartelijk dank.
        Anne Lies

btw
      Bijdrager

hm, ik weet niet precies wat u nu bedoelt met namen zetten.
      Wanneer een foto in meerdere persoonsdossiers zit, en er per persoon is aangegeven waar hij staat, komen de namen in beeld met het knopje.
      Maar de namen blijven niet in beeld… het is alleen even in beeld gezet. U kunt die foto met namen wel weer opslaan onder een andere naam ofzo. Maar de oorspronkelijke foto blijft ongewijzigd.
      Plaats eens een printscreen van die foto met namen in dit forum (als dat niet te persoonlijk is).

btw
      Bijdrager

Hierbij mijn voorbeeld van de familie Schoep (waarin ik helaas niet iedereen kon benoemen)

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

de namen kunnen ook IN de foto, met een andere kleur en lettertype. Maar dat wordt gauw wat rommelig. Zie verder de help van GDP

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Ik zit te kijken naar de instellingen van de namen in de foto (zie bijlage)
      Helemaal onderin kunt u aanvinken “alleen gekaderden”. Met dat vinkje aan blijft de naam van opa ook weg uit de foto

Bijlagen:
        AVA
        Bijdrager

dank je voor je uitleg. Ik ga daarmee aan de slag. Heb even snel gekeken maar kom even niet bij die laatste instelling. Heb die wel al eens gezien, maar volgens mij werkt het tabje niet op dit moment. Maar dat is wel wat ik bedoelde. Moet ik nu de foto met namen opnieuw bewaren en kan ik hem dan bij alle personen plaatsen?
        Geweldig hoor deze hulp.
        reuze bedankt

btw
      Bijdrager

Die foto met namen hoeft niet bewaard te worden, en als het goed is is de foto al toegewezen aan alle persoen.
      Kijk anders even naar dit filmpje:

AVA
        Bijdrager

dank je wel voor deze uitgebreid info. Ik heb er nooit aangedacht om op youtube te zoeken naar gensdata. Heel verhelderend.
        Reuze bedankt

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top