Onbekende kolomnaam

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Onbekende kolomnaam

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      136499
      Bijdrager

Hallo
      Mij viel ineens een nieuwe kolom op. Tenminste mij was ie in GD2 nooit opgevallen, namelijk de kolom VDAT.
      Welke functie heeft die? ik zie dat bij veel van de persoon de datum overeenkomt met de doop- of geboortedatum, maar niet bij allemaal.
      In de bijlage heb ik een voorbeeld. De persoon heeft geen enkele eigen datum, maar in de kolom VDAT staat 1763. Waar komt die vandaan?
      Vriendelijke groet

Rita

Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

Beste Rita, goeie vraag. De kolommen vdat en ldat zijn kolommen waarin GDP bij het bepalen vban de datumgrenzen de vroegste en laatste datum van een persoon in te vullen. Doorgaans dus de geboorte en overlijdensdatum. Maar wanneer die er niet zijn (en doop en begraafsdatum ook niet) dan gaat GDP wat schatten aan de hand van de aannames van instellingen-aannames.
      Dit worden dan dus doorgaans zeer onbetrouwbare datums die ook nooit ergens in de uitvoer komen, maar waarmee gebruikers toch een beetje een indicatie kunnen krijgen van wanneer ongeveer iemand leefde. Dat wordt gebruikt bij het ontdubbelen en de datumcontrole enzo. Om te zien of een relatie tussen twee personen wel enigszins mogelijk is. Ook handig om te sorteren op voor voor en achternaam, en daarna op vdat. Dan zie je snel dubbelen. Maar nogmaals: ze komen nooit in de uitvoer of een gedcom.
      De kolommen vdat en ldat worden gevuld met de optie “bepaal datumgrenzen”.

136499
      Bijdrager

Bedankt Bas,
      Ik vermoedde al dat het zoiets zou zijn. Bedankt voor de opheldering.
      Vriendelijke groet

Rita

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top