Ontdubbelen

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      B.J. Gesink
      Bijdrager

Omdat ik regelmatig via “Combinatiehandelingen – Zoek dubbele personen” mij databestand “ontdubbel” ging ik er van uit dat er geen “dubbelen” in zouden zitten. Bij toeval kom ik er achter dat dat echter WEL het geval is. Hierna heb ik diverse keren, steeds met wisselende “vinkjes” en met veranderde “schuifposities” opnieuw gezocht naar dubbelen. Alhoewel er een aantal dubbelen uitkwam blijven er nog steeds dubbelen inzitten (zie bijlage). Kan ik nog op een andere manier zoeken of werkt de zoekfunctie niet helemaal naar behoren?

btw
      Bijdrager

Vreemd dat GDP deze twee niet aanmerkt als dubbele.
      Misschien staat er nog een vinkje verkeerd, bijvoorbeeld dat er minstens één datum moet overeenkomen.
      Plaats eens een printscreen van het zoek dubbele personen scherm…

B.J. Gesink
      Bijdrager

Ik heb op diverse manieren gezocht naar dubbelen. Op de bijlage staan printscreens van de diverse zoekslagen. In geen enkel geval werden de al bekende dubbelen gevonden.
      Inmiddels vond ik nog een dubbele. Hij staat op het laatste blad van de bijlage.

btw
      Bijdrager

Zet nou ook beide schuifjes (voor voornaam en achternaam) bovenaan op ongeveer 80% in plaats van helemaal rechts… helpt dat?

B.J. Gesink
      Bijdrager

Ik heb de schuifjes op ong. 70% gezet (zie bijlage).
      Er komt van alles uit maar NIET de dubbelen die ik gevonden had.

btw
      Bijdrager

Ja, maar in beide voldoet ook niet één datum… dwz: twee datums exact gelijk. En dat vinkje staat weer wel aan….
      Overigens zouden de twee dubbelen (per ongeluk) opgenomen kunnen zijn in de lijst “nooit dubbelen”. Dus die zou ik even leegmaken.
      U heeft wel versie 3.0.1.7 of 3.0.1.8 toch ?

B.J. Gesink
      Bijdrager

Ik heb de versie 3.0.1.8. en ik had al gekeken of betrokkenen waren opgenomen in de lijst “nooit dubbelen”. Dat was niet het geval.
      Nu heb ik weer een keer ontdubbeld met de vinkjes “aan” bij:
      1. Tenminste één datum enz.
      2. Eerste letter enz.
      5. Alleen personen enz.
      NIET het gewenste resultaat.

Nog een keer ontdubbeld en nu met de volgende vinkjes:
      3. Eerste letter enz.
      5. Alleen personen enz.
      Nu WEL (bijna) het gewenste resultaat. Twee bekende dubbelen worden getoond.
      Één bekende dubbele wordt NIET getoond.

Nu bij Bewerk op “Wis ontdubbelde dubbelen” geklikt en nog een keer met dezelfde vinkjes ontdubbeld.
      Zelfde resultaat als de vorige keer. Één dubbele wordt niet getoond.

Vragen:
      – Wat kan ik nog meer doen?
      – Hoe verwijderd ik de lijst met “opzij gezette paren”?

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top