Ooit bij jullie CD/DVD kwijtgeraakt van GDP

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Ooit bij jullie CD/DVD kwijtgeraakt van GDP

Weergave van 5 geneste reacties
  • Auteur

LS.,

mijn pc is stuk geweest, ik heb na de reparatie alle reguliere programma’s weer geinstalleerd, maar tot mijn droefenis/ergenis/teleurstelling ben ik mijn CD/DVD kwijtgeraakt. Nergens te vinden.
      Hebben jullie een andere CD/DVD voor mij.
      Het koopnummer op de CD-hoes is 21888

Met vr. groet.
      Leonard van Kessel, Mookhoek
      bestuurslid NGV, regio R’damcontent
      beheer NGV-nieuws
      educatie in genealogie en paleografie

werner789
      Bijdrager

Kennelijk heb jij nog een computer met een CD-rom-drive. Misschien is de volgende tip een idee om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. Ik heb de complete map van Gensdatapro gewoon op een geheugenstick gezet. Bij een nieuwe computer, waar dus geen cd-romdrive op zit, hoef ik de geheugenstick in de usb-poort te steken en kan ik de hele map van Gensdatapro gewoon kopiëren op de C-schijf.

Wat is dit nu voor een antwoord op mijn vraag?
      Ik weet echt wel hoe ik moet back-uppen!
      En dacht jij dat op de manier die jij beschrijft GDP het weer doet? Weleens gehoord van dat een een copy van een C:/schijf naar een andere C:/schijf het NIET doet zonder de gegevens van het register te ”programmeren’?
      Tevens kun je GDP maar op één pc installeren.

Ik vraag nogmaals aan de Helpdesk om een antwoord, want ik zit wel ZONDER programma.

Met vr. groet.
      Leonard van Kessel, Mookhoek
      bestuurslid NGV, regio R’dam
      content beheer NGV-nieuws
      educatie in genealogie en paleografie

werner789
      Bijdrager

Voor een installatie op een tweede laptop doe ik dat anders al jaren zo. Ik ondervind daar geen enkel probleem bij. GDP kun je echt ook op andere laptops installeren. Het probleem is echter dan de registratie. Maar misschien heb ik een andere oplossing. Voor een paar tientjes meer kun je de volledige versie bestellen.

btw
      Bijdrager

Dag Leon, voor de meeste programma’s heb je gelijk en lukt dit niet.
      Met GDP juist wel, Dat is heel bewust zo gemaakt. Je kunt het programma zelfs van een externe harde schijf starten op een nieuwe pc, zonder te installeren.
      Groot voordeel is dan voor wie met meerdere PCs werkt dat de instellingen automatisch overal gelijk zijn. (want die staan op de externe verwisselbare harde schijf).
      Je moet wel administrator zijn op de PC.

geneaducatie
      Bijdrager

Leonard,
      Je mailadres werkt niet (meer). Stuur een mailtje naar info@geneaducatie.nl dan kan ik misschien helpen.

Weergave van 5 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top