opmerkingen achter voor- en achternamen tonen in uitvoer

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro opmerkingen achter voor- en achternamen tonen in uitvoer

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
      gvbeek65
      Bijdrager

In de derde veld achter de voornaam en in het veld achter de familienaam heb ik alternatieve schrijfwijzen van de naam geplaatst. Zie bijlage.
      In versies vóór 3.0 kom ik die opmerkingen opnemen in de rapportages/uitvoer.
      Maar sinds versie 3.0 lukt me dat niet meer. Ik heb de instellingen voor opmerkingen ingevuld zoals in de 2e bijlage.
      Wie weet welke instellingen ik moet gebruiken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door gvbeek65.
      Bijlagen:
      btw
      Bijdrager

hoe ziet de uitvoer er dan uit?

btw
      Bijdrager

misschien staan de opmerking-vinkjes helemaal rechts in het bewerkscherm uit. Wanneer die vinkjes niet te zien zijn, ze zijn zichtbaar te maken met instellingen-bewerkopties-layout-vinkjes bij opmerkingen in beeld

gvbeek65
        Bijdrager

Dank voor de opmerking. Alle vinkjes staan aan.

Twan1954
      Bijdrager

je kan de alternatieve voor- en achternamen toch gewoon invullen via de daarvoor bedoelde optie (menu bewerken, voeg alternatieve naam toe) ?
      volgens mij komen die dan ook in de uitvoer te staan., al weet ik dat niet 100% zeker.

gvbeek65
        Bijdrager

Dat is inderdaad een goed alternatief en dan komen ze in de uitvoer.
        In versie kreeg ik ik de opmerkingen echter ook in de uitvoer. Er zitten 25000 personen in het bestand dus liever ga ik niet al die alternatieve namen/schrijfwijzen opnieuw invoeren.

btw
      Bijdrager

Dat is ook veel mooier want dan komen die alternatieve namen ook in de index van de uitvoer. Maar die opmerkingen horen ook in de uitvoer te komen dus ik ben benieuwd naar wat er mis is…

Twan1954
      Bijdrager

als aanvulling op mijn vorige reactie…..
      als je de alternatieve namen invoert met de genoemde optie vanuit het menu dan komen deze inderdaad in de uitvoer (achter de naam tussen haakjes), mits dit is ingesteld bij de instellingen – zie bijlage.

Bijlagen:
        gvbeek65
        Bijdrager

Ik heb het even gecheckt een Naamvarianten staat inderdaad aangevinkt.
        Inmiddels is me opgevallen dat de opmerkingen wel in de uitvoer komen als ik print naar RTF en niet naar HTML.
        Best vreemd toch?

btw
      Bijdrager

doe even een printscreen van die uitvoer dan. Dan zien we misschien wat er mis is

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top