opmerkingen (kolom) lege regels

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro opmerkingen (kolom) lege regels

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      GerritHV
      Bijdrager

In GDP is de kolom opmerkingen (in positieve zin) veranderd. Met de entertoets kun je nu een lege regel ‘maken’. Vroeger moest dat met ..Na deze verandering krijg je NU twee lege regels. Helaas is er geen manier diit in één keer weg te halen. Of toch wel?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door GerritHV.
      GerritHV
      Bijdrager

Ik wilde het wijzigen maar dat kon niet (meer). Ik schrijf het nu uit omdat je een vetgedrukte zin ziet wat niet de bedoeling is. Bij opmerkingen ‘moest’ je, wilde je een blanco regel tussen bijv. aantekeningen hebben een speciaal teken maken Begon met <, daarna letter br, gevolgd door >. Heb ik heel consequent gedaan maar na de update krijg je nu twee blanco regels. Wat vroeger niet kon (met de enterknop een blanco regel maken) kan nu wel. Dat de reden van mijn vraag.

btw
      Bijdrager

in instellingen-rapportage-verwijzingen is een vinkje “meer lege regels”. Kijk eens of die optie uitvinken het al oplost. Op zich is er tav dit niets veranderd eigenlijk…

btw
      Bijdrager

Overigens is er geheel onderin het menu “bewerkopties” wel een optie “zoek en vervang”- in opmerkingen. Maar daarbij kan iets niet vervangen worden door een [enter]. Maar zo zijn de <br> wel in een klap te verwijderen.
      Maak wel even een backup eerst. Wie weet bevalt het resultaat helemaal niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door btw.
        GerritHV
        Bijdrager

Ik heb de ‘tekens met letters’ ingevoerd conform de aanwijzing. Prima gelukt. ‘Enter’ is niet nodig omdat bij het weghalen een lege regel overblijft! Perfecto, bedankt.

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top