Opmerkingen over akte bij event

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Opmerkingen over akte bij event

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
      Polleke
      Bijdrager

Hi,
      Waar kan ik het beste een opmerking plaatsen over een event, bijv. Geboorte of overlijden?
      Ik zet het nu achter de plaats.
      [attachment file="3260"]
      Maar dan krijg ik in geneanet een rare opmerking:
      plaats : akte 49

groet Jan

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 3 weken geleden door Polleke.
      MH
      Sleutelbeheerder

Opmerkingen plaats je of in het algemene opmerkingenveld (het eerste lege veld rechtsboven).
      Verder zie je achter elk item ook een opmerkingenveld.
      Dus opmerkingen bij geboorte zet je in het rechtse lege veld achter de geboortedatum; Bij overlijden achter het meest rechtse lege veld achter de datum van overlijden.
      Achter de verschillende plaatsen zet je opmerkingen over die plaatsen.

btw
      Bijdrager

Zoals zo vaak gezegd: Gedcom is een simpele taal. Het kent geen opmerkingen bij plaatsen of datums. Kan gewoon niet. Op zich leent het algemene opmerkingenvak voor de geboorte zich er voor. Maar eigenlijk zou u zich eens kunnen verdiepen in het bronnensysteem van GDP… de opmerkingvakken zijn meer voor een korte toevoeging aan het gegeven, zoals een ziekenhuis, of een nader tijdstip. De algemene opmerking (het bovenste vak) bevat de biografie.

Polleke
      Bijdrager

Hi Btw,
      dank voor je snelle reactie. Waar zet ik dan bijv. de tekst “Akte 49” neer. Om aan te geven dat bij dit overlijden akte 49 van dit dorp hoort?
      gr Jan

p.s. wat is het bronnen systeem van GDP ?

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top