Optie sorteer alle activiteiten op datum?

Home Forums Hulpvragen Genealogieprogramma’s GensDataPro Optie sorteer alle activiteiten op datum?

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
      jan
      Bijdrager

Beste mensen,
      Is er een mogelijkheid om alle activiteiten op datum te sorteren?
      Met vriendelijke groet,
      Jan Oudolf

Tobias Bos
      Bijdrager

Op het tabblad Activiteiten kunt u op Datum1 klikken. De datums komen dan op volgorde. Evt. nogmaals klikken voor omgekeerde volgorde. Dit is een algemene wijze om kolommen te sorteren.

jan
        Bijdrager

Beste Tobias, bedankt voor je reactie! Maar dit is niet helemaal wat ik bedoelde.
        Ieder persoon heeft activiteiten, die soms niet op volgorde van tijd staan. Voorbeeld: Jan Pietersen
        woont in Amsterdam 1956
        woont in Rotterdam 1951
        Nu kan ik met de optie “Bewerkhandelingen -> Wijzig volgorde -> Orden activiteiten en naamalternatieven” de datums voor Jan Pietersen goed zetten.
        woont in Rotterdam 1951
        woont in Amsterdam 1956
        Maar ik wil dit gelijk voor alle personen in de database doen.
        Net als de optie “Bewerkhandelingen -> Wijzig volgorde -> Orden alle bronkoppelingen op datum” dit voor alle bronkoppelingen van alle personen en alle relaties doet. Ik mis dus eigenlijk de optie “Bewerkhandelingen -> Wijzig volgorde -> Orden alle activiteiten en naamalternatieven op datum”.
        Met vriendelijke groet,
        Jan Oudolf

btw
      Bijdrager

die optie is er niet: is ook erg ingrijpend: veel activiteiten hebben geen datum, in tegenstelling tot bronkoppelingen, relaties en kinderen. Ze zijn wel te ordenen per persoon, en bij invoeren van nieuwe activiteiten wordt er wel op gelet.

Weergave van 2 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar top